Målrik hjemmeseier mot Bodø/Glimt

Eikrem, Ohi og Hestad sørget for fire mål og seier hjemme mot serielederen.

Det var en spennende første omgang på Aker Stadion. Hjemmelaget åpnet bra fra start og kunne gått opp i ledelsen allerde etter minuttet spilt. Haugen slo hardt inn på 14-15 meter mot Eirik Hestad, men avslutningen gikk ett par meter til side for mål.

Etter det kom Bodø/Glimt mer med i kampen, og det var også de som scorte det første målet. Etter en halvtime spilt sendte Sebastian Tounekti bortelaget i ledelsen etter en flott prestasjon. Like etter svarte hjemmlaget med Magnus Wolff Eikrem som pirket inn returen på skuddet til Hestad. Rett før pause satt ballen i mål igjen, og nok en gang var det Molde som fikk uttelling. Aursnes spilte gjennom Ohi som satte ballen i nettet bak Haikin.

NTB_isVNMeP43IY
Moldes Magnus Wolff Eikrem feirer etter 1-1. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Etter hvilen fortsatte Molde på samme sporet som i første omgang. Få minutter var spilt da Glimt-keeper Haikin ble presset og spilte ballen rett til Eirik Hestad. Molde-kanten gjorde ingen feil og satte inn 3-1. Vondt ble til verre for bortelaget da Wolff Eikrem økte til 4-1 bare minutter senere.

Bodø/Glimt satte i gang en liten sluttspurt i håp om poeng, men Leikvoll Mobergs redusering holdt ikke for gjestene. Det endte dermed 4-2 på Aker Stadion, en kopi av i fjor.

NTB_sZGawZZDvjk
Moldes Eirik Hestad (tv) og Martin Ellingsen smiler etter 3-1. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Kampfakta:

Molde - Bodø/Glimt (4-2) 2-1
Eliteserien, kampdag 21
Aker Stadion, Molde
17 oktober 2020 kl. 20.30

Mål:

0-1 Sebastian Tounekti (30)

1-1 Magnus Wolff Eikrem (32)

2-1 Ohi Omoijuanfo (44)

3-1 Eirik Hestad (47)