MFK og Børre Steenslid skiller lag

Hovedtrener Erling Moe ønsker å bringe en ny stemme inn i trenerteamet til MFK foran neste sesong. Børre Steenslid går dermed ut av trenerteamet etter 12 sesonger med ulike roller rundt A-laget.

- Børre har gjort en kjempejobb i alle år for MFK, og jeg ønsker å takke han for et langt og veldig godt samarbeid. Vi har gått i mange år uten å gjøre endringer i trenerteamet, og jeg syntes at det nå var på tide med fornyelse. Det er naturlig å gjøre det nå som avtalen til Børre løper ut ved nyttår, sier hovedtrener Erling Moe.

Nå som Børre Steenslids tid i Molde er over, ønsker han å takke for perioden han har vært tilknyttet klubben og byen.

- Jeg er stolt og ydmyk over å ha fått vært en del av Molde Fotballklubb sin reise og suksess siden min ankomst i 2011. Det er i Molde jeg har blitt voksen, det er her jeg har fått og oppdratt mine barn, og det er her har jeg fått minner for livet, på godt og vondt. Det har vært et privilegium. Jeg ønsker klubben lykke til videre, sier Steenslid.

- Jeg har lært veldig mye gjennom årene, som jeg er sikker på vil hjelpe meg videre i fotballivet. Så kommer jeg selvsagt til å savne kollegaene mine, byen og ikke minst spillerne, legger han til.

NTB_x8cJ7C1PH10.jpg
Børre Steenslid jubler for cupgull med Erling Moe og Mattias Moström. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB