- Vi vil bidra til at folk får en bedre hverdag

Molde Fotballklubb har inngått et samarbeid med stiftelsen JoinUs.

Tidligere dette året forlot eks MFK-spiller Knut Olav Rindarøy jobben som samfunnsansvarlig i Molde Fotballklubb for å starte stiftelsen JoinUs. Her har han fått med seg Marcus Andreasson, som også har spilt flere år i MFK, i tillegg til frikjører Asbjørn Eggebø Næss.

- Utenforskap er en av de største truslene i dagens samfunn! Med aktiviteter gjennom stiftelsen JoinUs, kan vi være med på å bidra til at de får en bedre hverdag, sier Knut Olav Rindarøy.

Stiftelsen JoinUs skal jobbe med og for personer som trenger et godt og trygt miljø å være i. De tilbyr møteplasser for aktivitet som ski, fjellturer, klatring, friluftsliv, sykling og fotball, der medlemmene får kjenne på skaperglede og mestringsfølelse. Målet er å legge til rette for en enklere vei inn i samfunnet, gjennom å styrke kunnskapen rundt språk, miljø og det sosiale.

Se videoen her

Nå har Molde fotballklubb inngått et samarbeid med stiftelsen JoinUs, noe begge parter er fornøyde med!

- Vi er veldig glad for å ha Knut Olav og JoinUs på plass i forhold til gatelaget. Han var med på å starte det, og har gjort en fantastisk innsats som trener fra begynnelsen av. Det er en utsatt gruppe som må følges opp, så derfor er vi veldig fornøyd med å gjøre den avtalen med ham, sier administrerende direktør Ole Erik Stavrum.

Les mer om gatelaget her.

- Vi er utrolig stolte over å få samarbeide med MFK. Både Knut Olav og jeg har spilt og jobbet her i klubben i mange år, så denne avtalen er vi veldig fornøyd med å få på plass, sier Marcus Andreasson.