MFK auksjonerer ut drakter

Molde Fotballklubb vil i samarbeid med MatchWornShirt auksjonere ut åtte draktsett som benyttes i kamp i 2024. Først ut er draktene som ble brukt i seieren over Club Brugge 7. mars.

Link til auksjonen | Molde - Club Brugge

MFK har inngått en femårig avtale med MatchWornShirt om auksjoner av draktsett brukt i kamp. MatchWornShirt er et nederlandsk selskap som har spesialisert seg på auksjoner av kampslitte og signerte drakter. Det er draktene til lagets startellever, samt spillere på benken som legges ut til auksjon.

MatchWornShirt har en digital auksjonsplattform. Ideen er å bringe fans nærmere spillet ved å gi dem muligheten til å eie de kampslitte og signerte draktene til favorittspillerne sine. Selskapet samarbeider med mer enn 300 klubber over hele verden, og tilbyr et omfattende utvalg av unike samleobjekter fra fotball og andre idretter.

Disse auksjonene starter normalt ved kick-off for den aktuelle kampen, og er eksklusive for MatchWornShirts nettsted og app.

Å holde seg oppdatert på de siste auksjonene for MFKs drakter er enkelt og greit: bare klikk her og følg teamet.

- Det er en ære å samarbeide med et av tidenes beste norske klubber. Vi er veldig glade for å gi en helt ny og lidenskapelig gruppe fans muligheten til å eie draktene til heltene sine, sier Tijmen Zonderwijk - medgründer av MatchWornShirt.

- Dette er et nytt og interessant samarbeid for oss, og en ny måte for våre supportere til å få tak i drakter som er benyttet i kamp. Det skal bli utrolig spennende å følge auksjonene fremover, sier markedsdirektør Per Eikrem i MFK.

MFK ENTERS PARTNERSHIP WITH MATCHWORNSHIRT

We are delighted to announce the beginning of a five year partnership with MatchWornShirt, a digital platform famous for bringing fans closer to the game by giving them the opportunity to own the match-worn & signed shirts of their favourite players. Partnered with more than 300 teams worldwide, MatchWornShirt offers an extensive range of unique collectibles from football and other sports.

For the next five years, MatchWornShirt will host multiple auctions every season for the match-worn & signed shirts of Molde FK’s starting XI. These auctions will commence at kick-off and be exclusive to the MatchWornShirt website and app. Keeping up with the latest auctions for Molde FK is easy as well as simple: just click here and follow the team.

Tijmen Zonderwijk, co-founder of MatchWornShirt, commented: “It’s an honour to be partnering with one of the all-time great Norwegian football teams. We are extremely excited to give an entirely new and passionate group of fans the opportunity to own the shirts of their heroes.”

Insert quote from spokesperson for Molde FK: - This is a new and interesting collaboration for us, and a new way for our supporters to get their hands on kits that have been used in matches. It will be incredibly exciting to follow the auctions going forward, says marketing director Per Eikrem at MFK.