Normann på lån til Molde FK

Brighton-spilleren Mathias A. Normann (f. 1996) på lån til Molde FK ut sesongen.

Adm.direktør i Molde FK, Øystein Neerland, bekrefter at midtbanespilleren Mathias Antonsen Normann (f.1996) blir å se i Molde-trøya resten av sesongen.

Annonse:

Mathias Normann startet sin fotballkarriere i Svolvær og Lofoten FK før han gikk til Bodø/Glimt før sesongen 2013. Han var på utlån til Alta sesongen 2015, og spilte deretter 33 kamper for Bodø/Glimt i Tippeligaen og NM sesongen 2016. I slutten av juli 2017 ble Bodø/Glimt og Premier League-klubben Birghton & Hove Albion enige om en overgangsavtale for Normann. Nå lånes han ut til Molde FK for resten av sesongen.

Manager i Molde FK, Ole Gunnar Solskjær, sier Mathias er en spiller han har fulgt med lenge:

- Vi er veldig fornøyde med å få inn Mathias for resten av sesongen. Han er en kvalitetsspiller, noe han særlig viste i Tippeligaen i fjor da han viste tydelige lederegenskaper. Han komplimenterer de andre midtbanespillerne vi har på en utmerket måte.

Vi ønsker Mathias velkommen til klubben!

Mathias Normann og Martin Ellingsen i kamp for Bodø/Glimt og Kongsvinger. Nå er de begge MFK-spillere