Markant fremgang for G19

Byttingsvik, Mordal og Hammer Svendsen avsluttet oppholdet i La Manga med tap mot Portugal.

G19-landslaget hadde mange debutanter på dette nivået under La Manga-turneringen denne helga, blant annet Molde-spillerne Elias Mordal, Tobias Hammer Svendsen og Jonatan Byttingsvik.

De startet med 2-1 seier over Irland før de spilte uavgjort 2-2 mot Slovakia. I turneringens siste kamp ble det et 1-0 tap mot Portugal. I denne kampen startet både Byttingsvik og Mordal fra start, mens Svendsen kom inn i 2.omgang.

- Det var mange nye denne gangen, noen debuterte på landslaget og andre spilte sine første kamper på G19-nivå, men vi har hatt en markant stigning utover i turneringa og det er gledelig. For oss har dette vært en positiv samling, sier G19-landslagets assistenttrener Morten Rønningen til fotball.no.

EM-kvalifisering i mars

I mars skal 1998-kullet spille eliterunde i EM-kvalifiseringa i England. Norge slo San Marino og Romania og tapte mot Nederland i den innledende kvalifiseringsrunden i oktober i fjor. I eliterunden skal Norge møte Spania, Hviterussland og vertslandet England. Kvalifiseringa spilles fra 22. til 27. mars. Gruppevinneren går videre til EM-sluttspillet i Georgia i juli (tekst hentet fra fotball.no)

Foto: Thomas Brekke Sæteren / NFF