Mannsverk tatt ut til U21-EM

Sivert Heggheim Mannsverk (21) var blant navnene som ble lest opp, da Norges tropp til U21-EM i sommer ble presentert onsdag.

Onsdag presenterte U21-landslagstrener Leif Gunnar Smerud troppen som skal spille EM i sommer. Blant de 23 utvalgte finner vi midtbanejuvelen Sivert Heggheim Mannsverk!

Gruppespillskampene i EM spilles slik:

22. juni: Sveits - Norge
25. juni: Frankrike - Norge
28. juni: Italia - Norge

NTB_sMc4HhXGRzI.jpg
Sivert Heggheim Mannsverk var blant de utvalgte som startet kvalifiseringskampen mot Finland i 2021. Foto: Terje Pedersen / NTB / POOL

Norge har deltatt to ganger tidligere i U21-EM for menn. I 1998 tok laget bronse, mens det endte med semifinaletap for Spania i 2013.

Årets U21-EM arrangeres i Romania og Georgia. Norge spiller lagets tre innledende kamper i rumenske Cluj. 22. juni: Sveits-Norge (Cluj Arena) 25. juni: Frankrike-Norge (Cluj Arena) 28. juni: Italia-Norge (Cluj Arena)

Finalen er på georgisk jord fredag 7. juli. Spania, England, Portugal, Kroatia og Nederland er store nasjoner Norge kan møte hvis mannskapet går videre fra gruppe D

Troppen

Reserver:
Joshua Kitolano - Sparta Rotterdam
Seedy Jatta - Vålerenga

Spillere som var 21 år eller yngre da kvalifiseringen startet kan delta i mesterskapet. Norge spilte første kvalikkamp i september 2021.

Molde Fotballklubb ønsker Sivert masse lykke til med mesterskapet i sommer!