Magnus Grødem til Sveits

Midtbanespilleren kjøpes ut av kontrakten med Molde Fotballklubb.

Administrerende direktør Øystein Neerland bekrefter at klubben har kommet til enighet med den sveitsiske klubben Yverdon-Sport FC om en overgang for Magnus Grødem.

Eg e stolt og takknemlig for muligheten eg har fått i Molde. Det er ikkje mange spillere som får være med å vinne titler i Norge, men det er eg så heldig som har fått vært med på. 2 Cupgull og et seriemesterskap på 2,5 år er noe eg kommer til å se tilbake på med stolthet! I tillegg har eg fått muligheten til å spille med noen av de beste spillerne vi har her i Norge. Evig takknemlig for muligheten!!

Magnus

NTB_WRXz-fG64qY.jpg
Magnus Grødem feirer den vakre 4-0-scoringen mot Odd i 2021-sesongen. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Siden overgangen til Molde sommeren 2021 har 25-åringen scoret 27 mål på 112 kamper i den blåhvite trøya. Gjennom sin periode i Molde har Bryne-gutten vært en bidragsyter til et seriegull, to cupgull, et gruppespill i Conference League og Europa League.

Molde Fotballklubb takker Magnus for innsatsen, og ønsker ham lykke til i Sveits.