Linde klar for Bundesliga!

Andreas Linde har signert for tyske Greuther Fürth.

Den svenske målvakten har vært Moldes ubestridte ener de siste årene. Mandag signerte Andreas Linde (28) en avtale med Bundesliga-klubben Greuther Fürth fram til sommeren 2024. Super-Linde spilte totalt sju sesonger for Molde etter overgangen fra Helsingborg før 2015-sesongen.

- Det har vært en fryd å være en del av gruppa. Jeg har fått mange nye venner, både på og utenfor banen, noe jeg er evig takknemlig for. Det store ønsket om å få sjansen i en av de beste ligaene i Europa, gjorde at jeg valgte å reise. I samtalene fikk jeg et veldig godt inntrykk av klubben, noe som forsterket den gode magefølelsen min. Jeg vil takke Molde og alle i og rundt klubben for sju fine sesonger, sier Andreas Linde.

11980945.jpeg
Andreas Linde og Birk Risa etter den store bragden mot Hoffenheim. Foto: Reuters

Linde spilte totalt 177 kamper for Molde, og blant disse fikk han hele 55 clean sheets og ett seriegull. Nå venter nye utfordringer i Tyskland for Greuther Fürth som for øyeblikket ligger på sisteplass i Bundesliga. Etter drøyt halvspilt serie har laget kun vunnet én kamp. Opp til trygg plass er det tolv poeng. Laget har holdt nullen i de to siste seriekampene, men på de første 16 kampene ble det hele 49 baklengsmål - altså over tre mål i snitt.

Vi i Molde Fotballklubb takker Andreas for innsatsen og ønsker ham lykke til i Tyskland!