Lønnsreduksjon for Moldespillere

Lønnsreduksjon for Moldespillere

Det er kommet frem til enighet igjennom en god og konstruktiv dialog med spillerutvalget om tjue prosents lønnsreduksjon.  Bakgrunnen for lønnsreduksjonen er selvsagt den utfordrende situasjonen for klubben og det øvrige samfunnet rundt oss.  I tillegg til A-lagsspillerne har også trenere, medisinsk personell fått lønnsreduksjon.

-Jeg er imponert over spillergruppa, det er en voksen og moden spillergruppe, som skjønner situasjonen, både for klubbens og hele samfunnets sin del og at dem også bidrar til det er veldig positivt sier adm. dir. Ole Erik Stavrum.

-Snakker for min egen del, og de andre i spillergruppa, vi tror at dette kan snu en dårlig situasjon til en god situasjon ved å ta et kutt.   Det er mange som har en tøffere periode enn oss i samfunnet, og det er ikke synd på oss.  Vi står sammen med klubben, supportere og eiere og  ønsker å være solidarisk med alle sammen for å komme styrket  igjennom i en tung periode sier Eirik Hestad.

-Vi brukte to kvelder på Skype med alle spillere, til slutt kom vi til en stor enighet.  Vi løser ikke verdensproblemene, men vi løser det her med å stå sammen.  Vi ser at det er andre i klubben som har blitt permittert, det er de som får denne klubben til å tikke videre.  Vi er glade for å hjelpe til og vi føler veldig med samarbeidspartnere, supportere og i resten av samfunnet rundt oss.  Møtte noen som ble permittert og var på vei hjem, det ble et tøft møte for meg og da gikk det opp et sterkt lys hvor alvorlig denne situasjonen var. Forhåpentlig kan vi hjelpe til med vårt bidrag, slik at dem kommer fortere tilbake på arbeid sier Magnus Wolff Eikrem.

Molde Fotball AS og Molde Fotballklubb  har tidligere permittert helt eller delvis alle ansatte fra 23.mars.  Det er situasjonen med COVID-19, som har medført til en midlertidig driftsstans.  Norges Fotballforbund har vedtatt at all breddeaktivitet stoppes ut april (tidligst).  Norsk Toppfotball og Norges Fotballforbund har utsatt seriestarten av Eliteserien til slutten av mai.

På bilde: Magnus Wolff Eikrem, Ole Erik Stavrum og Eirik Hestad