Komfortabel seier over Sogndal!

Molde viste gode tendenser da de slo Sogndal 2-0 på Aker Stadion.

Hjemmelaget fikk en pangstart på kampen da Ola Brynhildsen satte inn 1-0! Birk Risa slo opp til vingen som dro seg innover i feltet, før han avsluttet i nærmeste. Nydelig scoring av Brynhildsen, som kom inn for Ulland Andersen før kampstart. Godt å se han tilbake på banen igjen også, først mot KBK, så i dag!

Rett etter kunne det stått 2-0! Kampen var 18 minutter gammel da Emil Breivik vant ballen høyt i banen og spilte gjennom Ohi Omoijuanfo. Forsøket var godt, men avslutningen til spissen ble reddet! I samme angrep fikk blåtrøyene en ny gigantsjanse da Eirik Hestad fikk gå på mål. Kanten forsøkte å kopiere målet mot Stjørdals-Blink, men denne gangen ble skuddet for svakt.

Flere mål ble det ikke før pause, og dermed stod det fortsatt 1-0 til Molde!

DSC_9226
Dobbelbytte! Mathis Bolly og David Datro Fofana satte Sogndal-forsvaret på prøve!

Etter hvilen fortsatte kampen på samme måte, og bare etter tre minutter spilt fikk Ohi  muligheten til å øke ledelsen på hodet. Avslutningen var god, men Mbaye i Sogndal-buret vartet opp med en solid redning.

Deretter var det klart for Fofana-show! Moldes nysignering kom inn for Ohi med en halvtime igjen på klokka, og viste seg fram umiddelbart. Først var han nære når han dro av tre mann og avsluttet mot mål. Skuddet var farlig når den gikk via en forsvarer, men Mbaye fikk akkurat en hånd på den! Hjemmelaget skapte mye i de neste minuttene og med ti minutter igjen, fikk Fofana målet sitt! Spissen satte ballen sikkert bak keeper og dermed var kampen punktert!

Nå venter generalprøven på søndag, hjemme mot Bodø/Glimt. Uka etter er det endelig klart for Eliteserien igjen!

Kampfakta:

Molde - Sogndal (1-0) 2-0
Treningskamp
Aker Stadion, Molde
28 april 2021 kl. 13.00

Molde

1 Andreas Linde

14 Erling Knudtzon

6 Stian Rode Gregersen

2 Martin Bjørnbak

3 Birk Risa

16 Etzaz Hussain