Knudtzon fortsetter i blått!

Erling Knudtzon forlenger kontrakten med Molde Fotballklubb!

Erling Knudtzon (32 år) er klar for to nye år i Molde Fotballklubb!

Knudtzon kom til Molde FK før 2019-sesongen, og hadde kontrakt ut sesongen 2021. Molde-trener Erling Moe er strålende fornøyd med at forhandlingene gikk i boks:

- Han er en hard nøtt å knekke i forhandlingene, så jeg er veldig glad for at vi ble enige. Det ser man på prestasjonene også. Han har funnet seg skikkelig godt til rette, så jeg gleder meg til fortsettelsen, sier en smilende Erling Moe.

- Vi har pratet lenge sammen og endelig fikk vi det i orden. Jeg har køddet litt med at jeg ikke forventet å være Molde-spiller i fem år, men her er vi! Jeg er veldig fornøyd, konstaterer Erling Knudtzon.

NTB_yXJ8-pWL804.jpg
Erling Knudtzon og Andreas Linde smiler etter kampen mot Kristiansund. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Flere roller

32-åringen begynte seniorkarrieren i Ullern som 15-åring, før reisen gikk videre til Lyn i 2007. Etter å ha fått flere eliteserie-kamper i beina, signerte angrepsspilleren for Lillestrøm. Her spilte Knudtzon ni sesonger, før turen gikk videre til rosenes by.

Hurtigtoget har nå spilt 88 kamper og scoret 7 mål for Molde, men i den siste tida har flesteparten av kampene vært spilt på en litt uvant posisjon.

- Det har vært en artig utfordring! Det ble plutselig litt tynt på høyrebacken, så da måtte man steppe inn. Så lenge jeg får bidra, er jeg fornøyd. Kanskje vi finner andre posisjoner i framtiden også, sier Knudtzon.

Vi i Molde Fotballklubb er glade for å ha Erling med videre!