Knallsterk seier i toppkampen!

Molde tok med seg tre enormt viktige poeng etter 0-2 borte mot Bodø/Glimt!

Molde fikk en solid start på Aspmyra! De presset på og skapte flere brukbare muligheter i åpningsminuttene. På den femte corneren fikk Martin Bjørnbak bra trøkk i headingen! Retningen var god, men den tidligere Glimt-stopperen måtte se ballen gå på feil side av stolpen.

Etter hvert kom hjemmelaget mer med og de tok også over i banespillet. Molde stod godt imot, men de slet med å få i gang sitt eget spill igjen. Presset fra de gulkledde var av ypperste klasse, men heller ikke de klarte å skape mye.

Det skjedde ikke det store i løpet av den første halvtimen, men plutselig fikk Molde en gigantmulighet! Fredrik Aursnes fyrte av i blokka, slik at kula gikk i en høy bue mot mål. Den burde Glimt-keeper Haikin ha kontroll på, men russeren feilbergenet helt! Ballen gikk over keeper og mot mål, men i siste liten fikk Høybråten klarert!

Det stod dermed 0-0 til pause på Aspmyra.

NTB_c49l8yWPAXg.jpg
Bodø/Glimts Sondre Sørli og Moldes Fredrik Aursnes i duell. Foto: Mats Torbergsen / NTB

Molde fikk en pangstart på andre omgang da Ohi Omoijuanfo stanget inn 0-1 etter et godt slått hjørnespark fra Aursnes. Eliteseriens toppscorer var supersterk i lufta og headet inn via stolpen!

De gulkledde presset på for utligning, men aldri å skape de store sjansene. Mot tampen satte Omoijuanfo sitt ellevte for sesongen etter en solid assist fra innbytter Grødem.

Dermed endte det 0-2 på Aspmyra, en meget viktig seier i toppen! Neste match er allerede til onsdag, hjemme mot Strømsgodset!

NTB_XwWm2hRoTB0.jpg
Jubel etter at Ohi Omoijuanfo t.v. ga gjestene ledelsen 1-0. Foto: Mats Torbergsen / NTB

Kampfakta:

Bodø/Glimt - Molde (0-0) 0-2