Klar for Molde: - En kjempemulighet!

Eirik Mæland (33) er Moldes nye tilskudd i trenerteamet!

Eirik Mæland er ansatt som ny assistenttrener på a-laget. Etter flere samtaler med Erling Moe og Ole Erik Stavrum, falt valget på de regjerende cup- og seriemesterne.

Førstevalget i boks: Eirik Mæland sammen med administrerende direktør Ole Erik Stavrum. Foto: Jonas Sande Ingebretsen

- Det føles veldig godt. Molde er regjerende seriemestere, og har vært den beste klubben i Norge de ti siste årene. For meg er dette er kjempemulighet, og en mulighet det var umulig å si nei til. Jeg gleder meg til å komme i gang, sier Eirik Mæland.

- Vi er kjempefornøyde med å få dette i boks. Det er Eirik vi har ønsket, og jobbet med i høst. Det var godt å få førstevalget på plass når vi skulle ha inn en ny mann til å hjelpe oss fremover mot neste år. Dette blir kanonbra, sier Erling Moe.

33-åringen har tidligere spilt for Haugesund, Fredrikstad og Kongsvinger. I 2020 gikk Mæland over i trenerteamet til sistnevnte, hvor han har vært en viktig brikke siden. Gjennom de to siste årene har han vært Kongsvingers hovedtrener, og var blant annet med da de kom til opprykksfinalen i november, i forkant av Eliteserien 2023.

Nå er han klar for nye eventyr i blått og hvitt!

Vi ønsker Eirik Mæland hjertelig velkommen til Molde Fotballklubb!