Klar for Molde: - Det er en fantastisk følelse!

Anders Hagelskjær (26) har signert en fireårskontrakt med Molde Fotballklubb!

Danske Anders Hagelskjær er klar for Molde! Det bekrefter administrerende direktør, Ole Erik Stavrum.

- Anders er en tøff midtstopper. Han er aggressiv i spillestilen, god i lufta, flink til å bryte foran ballen og i tillegg er han god med ball. Vi er veldig glad for å ha signert en spiller av Anders sitt kaliber, og vi er helt sikre på at han vil gå inn her og gjøre en kjempejobb i sesongen som kommer, sier Stavrum.

Den venstrebeinte midtstopperen var utlånt til Sarpsborg 08 i fjor høst, hvor han spilte samtlige minutter. Laget var ubeseiret i rekka på ti kamper, som endte med seks seiere og fire uavgjort.

NTB_RhvSloufDF0.jpg
Anders Hagelskjær i aksjon for S08 i 3-2-seieren over Rosenborg på Lerkendal. Foto: Ole Martin Wold / NTB

Etter sesongen gikk han tilbake til Aalborg, og forrige fredag spilte han sluttminuttene i årets første seriekamp mot AGF. Hagelskjær har notert seg for tre mål og én målgivende pasning på 35 kamper for danskene.

26-åringen startet karrieren som juniorspiller i Midtjylland, før turen gikk videre til Skive og Silkeborg. Totalt står han med 42 kamper i Superligaen og 91 kamper i 1. divisjon i Danmark, før eventyret fortsetter i Molde. Hagelskjær har også notert seg for én landskamp for U18-laget til Danmark. Nå ser han frem til å spille i den blåhvite trøya!

- Det er en fantastisk følelse. Molde er et nydelig sted å komme til, både byen og klubben, så dette passer meg perfekt. Det var en no-brainer, sier Anders Hagelskjær.

Vi ønsker Anders Hagelskjær hjertelig velkommen til Molde Fotballklubb!