- Kjekt å komme hjem!

Eirik Hestad (28) er tilbake i MFK. Han er enig om en kontrakt ut 2027.

Eirik Hestad har kommet hjem til Molde Fotballklubb!

- Det er veldig kjekt å komme hjem. Jeg har tenkt på det en stund, siden det ble begrenset med spilletid på Kypros. Det var litt interesse fra andre klubber, men Molde fremstod som den beste plassen, både sportslig og sosialt. Jeg gleder meg veldig til å komme skikkelig i gang, sier Eirik Hestad.

Han og klubben er enige om en kontrakt som løper 4,5 år.

Da vi forstod at det var et alternativ for Eirik å komme hjem, var det noe vi ønsket å få til. Han er en god, teknisk og offensiv spiller med X-faktor. Og vi vet hvilket nivå han har i seg. Han er dessuten lokal og har vokst opp i Ekko/Aureosen og MFK. Det er kjekt å ha han tilbake i troppen, sier hovedtrener Erling Moe.

Eirik Hestad spilte for MFK til og med sesongen 2021 og reiste til Kypros og signerte for Pafos i januar 2022.

Eirik fikk A-lagsdebuten mot Steaua Bucuresti i Europa League-gruppespillet høsten 2012. Året etter spilte han også sin første Tippeliga-kamp. Seks år senere spilte han sin Eliteseriekamp nummer 100.

Totalt har kantspilleren 228 kamper og 35 mål for Molde. Han har også spilt 28 kamper og scoret 6 mål for aldersbestemte landslag.