KidZone - Fotballkamp på barnas premisser

Vi i Molde Fotballklubb er stolte over å presentere et eget tribunefelt for barnefamilier!

Denne sesongen ønsker vi å gjøre det enda hyggeligere og rimeligere for barnefamilier å gå på kamp på Aker Stadion.

KidZone - Fotballkamp på barnas premisser!

Derfor er vi stolte og glade over å kunne, i samarbeid med vår generalsponsor Sparebanken Møre, presentere et helt nytt familiefelt på Aker Stadion.

Det nye feltet vil være på inngang 1, felt B-nedre, unummererte plasser. Her vil vi gjøre om fasaden både innvendig og utvendig for å bli mer barne- og familievennlig, og vi ønsker også at barna skal kunne boltre seg litt tryggere under selve kampen. Derfor fjerner vi en seterad helt fremst, for at det skal være enklere å bevege seg.

Tares nye venn og vår nye maskot

Barna vil få utdelt utlånsflagg før hver kamp, og det vil også være mulighet for ansiktsmaling og engangstattovering av vår nye maskot, som kommer til å befinne seg på dette feltet sammen med barna under kampen. Det blir også satt opp egen pressevegg hvor barna kan la seg fotografere sammen med vår nye venn.

For at det skal være hyggeligere for alle å besøke Aker Stadion, kommer det til å bli hengt opp retningslinjer for språkbruk på KidsZone-feltet.

Markedsdirektør i Molde Fotballklubb, Oddvar Talset, sier klubben har høye forventninger til ny maskot og økt satsing på familier.

- Vi vet at det kan være utfordringer å ha med små barn på kamp, men gjennom vårt nye familiekonsept ønsker vi å tilrettelegge med et spennende og morsomt innhold, slik at familier med barn kan gå på kamp på barnas premisser.
Vår nye maskot kommer til å bli sentral i denne satsingen, og vi kommer til å legge veldig mye fokus inn på at barn og ungdom skal ha det gøy når de kommer til Aker Stadion. Vi har allerede mange konsepter rettet mot barn og unge gjennom Barnas Dag, Åpen Dag, Distriktsturne og FanZone.

Talset har veldig tro på årets nye konsepter, og er sikker på at det er mulig å utvikle disse videre i tiden som kommer.

- Det nye nå er maskoten, og alt innholdet vi legger inn i den nye satsingen KidZone. Det kommer til å bli en spennende tid hvor vi kommer til å utvikle dette utover sesongen med variasjon av aktiviteter som gjør at barn skal ha det kjekt på kamp. Vi gleder oss veldig til sesongstart, og ønsker små og store hjertelig velkommen 11.mars!

Pris

Vi ønsker at det skal være rimelig for barn og unge å gå på kamp på Aker Stadion. Derfor har vi i år utvidet alderen for barnepris, slik at du nå helt fram til du er 18 år får et sesongkort for 550 kr. For de over 18 år koster et sesongkort her 1899 kr. Her kan du kjøpe sesongkort, eller du kan sende oss en mail på [email protected]

Vi håper at dette vil gjøre opplevelsen av å komme til Aker Stadion bedre for store og små. Vi ønsker deg og dine hjertelig velkommen til sesongstart 11.mars, og håper du vil være med å skape fantastiske øyeblikk sammen med oss også denne sesongen!