Målløst lokaloppgjør

Det endte 0-0 i treningskampen mot KBK.

Det var en jevn første omgang på Kristiansund Stadion. Begge lag hadde flere sjanser, men de slet med å sette ballen i nettet. Allerede etter sju minutter spilt kunne Molde gått opp i ledelsen. Innlegget fra Marcus Holmgren Pedersen var godt, men inne i boksen klarte ikke Magnus Wolff Eikrem å styre headningen på mål. Deretter var det hjemmelaget sin tur med nysigneringen, Agon Mucolli. Angrepsspilleren fyrte av, men på streken var Andreas Linde sterk som vanlig.

Bare minutter senere måtte Linde i aksjon igjen! Denne gangen var det Kastrati som satte fart på kula. KBK-spissen gjorde en elegant jobb når han fintet seg forbi to mann i feltet, men også han ble stoppet av Super-Linde. Molde styrte mesteparten av spillet og skapte farligheter mot et lavtliggende KBK-lag, men de slet med å få uttelling.

Forsvaret var også en usikkerhet i første omgang, for når MFK misset i siste tredel, kunne hjemmelaget kontre. Etter halvtimen spilt fikk Kastrati og Mucolli en ny gigantmulighet, men igjen vartet Linde opp med en kjemperedning! Dermed var det fortsatt målløst på Kristiansund Stadion, og slik stod det også til pause.

Bilde 23.04.2021, 14 13 25
David Datro Fofana i aksjon! Foto: Terje Stamnes

Etter hvilen fikk Molde bedre kontroll på det defensive, noe som gjorde at KBK omtrent ikke slapp til. I tillegg kom de til flere gode muligheter, men som i første omgang slet dagens hvitkledde med å sette sjansene. For når verken Fredrik Aursnes, Eirik Hestad, Ohi Omoijuanfo, Ola Brynhildsen eller Erling Knudtzon scorte på sine muligheter, endte kampen målløst.

Neste treningskamp for Molde er onsdag neste uke klokka 13.00. Da gjester Sogndal Aker Stadion, til det som skal bli en god match! Søndagen etter spilles generalprøven på hjemmebane mot Bodø/Glimt, før serieåpningen helgen etter mot KBK!

Kampfakta:

Kristiansund - Molde (0-0) 0-0
Treningskamp
Kristiansund Stadion, Kristiansund
23 april 2021 kl. 14.00

Molde

1 Andreas Linde

27 Marcus Holmgren Pedersen

6 Stian Rode Gregersen

2 Martin Bjørnbak

3 Birk Risa

16 Etzaz Hussain