Johan Bakke klar for Molde!

Det 17 år gamle stortalentet har skrevet under på en treårskontrakt for Molde Fotballklubb.

Johan Johannessen Bakke (17) er klar for Molde Fotballklubb! Det bekrefter administrerende direktør, Ole Erik Stavrum.

- Johan er et av de største midtbanetalentene i Norge, som vi kan bygge framtiden rundt. Han kommer fra en anerkjent og god fotballslekt, så Johan har vi stor tro på. Sogndal har vært flinke med å utvikle spillere og vi har et utrolig godt samarbeid. Dialogen har vært positiv, der spilleren har stått i fokus hele veien. Vi er veldig fornøyd, sier Ole Erik Stavrum.

NTB_aAAkS3OZ6LE.jpg
Johan Bakke i aksjon for Sogndal. Foto: Christian Blom / NTB

8. september 2020 fikk Johan Bakke A-lagsdebuten for Sogndal i 1. divisjonskampen mot Strømmen. Han har siden det fått mye tillit, og totalt står midtbanespilleren med 27 kamper for de hvitkledde. I tillegg til dette har 17-åringen spilt 3 kamper for det norske G17-landslaget.

Johan kommer fra en fotballfamilie, med Johan Johannessen som morfar og Svein Bakke farfar. I tillegg er han sønn av Eirik Bakke som var utenlandsproff og senere trener for Sogndal og Johan. Nå venter nye utfordringer i Molde-trøya!

- Det blir spennende. Jeg gleder meg til å komme inn i gruppa og starte med forberedelsene mot sesongen. Jeg ønsker å bygge opp en god treningshverdag, utvikle meg så mye som mulig, så blir dette bra det, sier Johan Bakke.

Vi i Molde Fotballklubb ønsker Johan Bakke hjertelig velkommen til klubben!