Johan Bakke forlenger!

Midtbanetalentet signerte en treårsavtale med Molde FK i fjor. Nå er avtalen forlenget med ett år til!

Johan Bakke har forlenget kontrakten med Molde Fotballklubb. Det bekrefter administrerende direktør, Ole Erik Stavrum.

- Jeg trives veldig godt her. Molde er den perfekte plassen å være nå, med tanke på utviklinga på banen og som person. Gutta og klubben har tatt godt vare på meg, så jeg gleder meg til fortsettelsen, sier Johan Bakke.

18-åringen kom til Molde fra Sogndal i starten på fjoråret, og har siden det fått flere innhopp for A-laget, i tillegg til to kamper i elleveren. Eliteserie-debuten fra start fikk han borte mot Viking da Molde seiret 4-1, mens den første 90-minutteren kom mot Herd i cupen, der han noterte seg for én målgivende pasning.

Stortalentet har spilt flere kamper for Molde 2, i tillegg til å vinne gull med G19-laget. Bakke har også 10 kamper for aldersbestemte landslag.

NTB_tCjO18A8LuA.jpg
Johan Johanessen Bakke i duell med tidligere Molde-spiller Harmeet Singh. Foto: Marius Simensen / NTB

- Johan er et av de største midtbanetalentene i Norge, som vi kan bygge framtiden rundt. Han kommer fra en anerkjent og god fotballslekt, så Johan har vi stor tro på, sa Ole Erik Stavrum om stortalentet da han signerte for klubben på starten av 2022.

Johan kommer fra en fotballfamilie, med Johan Johannessen som morfar og Svein Bakke farfar. I tillegg er han sønn av Eirik Bakke som var utenlandsproff og senere trener for Johan i Sogndal. Nå er han klar for nye år i Molde-trøya!