- Jeg vil for alltid huske tilbake på mange gode opplevelser, men viktigst av alt, alle de gode menneskene i og rundt klubben.

Benjamin Tiedemann Hansen er klar for AIK.

Svenske AIK benytter seg av kjøpsopsjonen etter utlånet, og Benjamin Tiedemann Hansen (29) selges på en permanent overgang til AIK. Det bekrefter administrerende direktør i klubben, Øystein Neerland.

AIK spiller i Sveriges øverste divisjon Allsvenskan, og endte 2023-sesongen på en 11. plass med 36 poeng. Siden utlånet fra Molde til svenskene ble klar på sommervinduets siste dag, har Tiedemann Hansen spilt fem kamper for Stockholm-klubben.

Benjamin Tiedemann Hansen kom til Molde foran 2022-sesongen, og har siden spilt 39 kamper og notert seg for en scoring. I tillegg til seriegull, to cupgull og gruppespill i Conference League.

NTB_k93b7Cy4AvY.jpg
Benjamin Tiedemann Hansen feirer scoring mot Rosenborg foran et fullsatt Aker Stadion. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Dansken sier følgende: “Jeg vil gjerne takke alt og alle i og omkring MFK. Jeg har nytt min tid i klubben, og jeg har fått noen opplevelser og muligheter jeg og Erling Moe snakket om da jeg skrev under for Molde. Det endte med et seriemesterskap og to cupgull, noe som jeg er stolt av å kunne vært en del av. Jeg vil for alltid huske tilbake på mange gode opplevelser, men viktigst av alt, alle de gode menneskene i og rundt klubben. Takk MFK.”

Molde Fotballklubb takker Benjamin Tiedemann Hansen for innsatsen, og ønsker ham lykke til i AIK!