På bilde: Daglig leder Akerakademiet Thomas Mork og Jarl Torske

Jarl Torske ny trenerutvikler i Akerakademiet.

Jarl Torske fra Sunndalsøra blir ny trenerutvikler i Akerakademiet. Torske har lang fartstid i fotballen, og har også fortid i MFK som assistenttrener for Åge Hareide i 1995 og 96. Han har mange år bak seg i NFF og landslag. Blant annet var han assistent til Høgmo for A-landslag herrer, og sammen med samme mann var Torske med da damelandslaget tok OL-gull i Sydney i 2000. I tillegg har han vært med i en rekke mesterskap for aldersbestemte landslag på jentesiden. De siste årene han jobbet som mentor/trenerutvikler inn mot de aldersbestemte landslagene.

-Vi har vært på utkikk etter en ny trenerutvikler ei stund. Det er ikke en enkel rolle å besette. Man bør ha solid erfaring som trener og leder, pedagogiske evner, være oppdatert på trenerrollens utvikling og referanser fra høyeste nivå. I Jarl har vi funnet alt dette, så jeg er overbevist om at dette blir veldig bra for oss. Jarl er en veldig respektert fagmann, og en bauta i norsk fotball. Og som ekstra bonus har han lokal forankring og en fortid i klubben. Vi gleder oss til å nyte godt av hans kompetanse sier  daglig leder i Akerakademiet Thomas Mork.

-Det er flott å få muligheten til å få bruke all sin erfaring i en klubb som Molde, erfaring fra veldig mange, fra klubb, krets, landslag og kunne bidra til utviklingen av nye unge trenere i Molde, det gleder jeg meg veldig mye til.  Kjekt å komme tilbake til Molde etter tjuefem år, for jeg har alltid satt klubben og menneskene som jobber her veldig høyt.  Det gjorde det lett for meg å si ja til denne jobben sier Jarl Torske.

Vi ønsker Jarl velkommen