Jakob lånes ut i 2020-sesongen

Skal spille for Notodden i 2. divisjon i år.

Moldegutten Jakob Nyland Ørsahl (18) spilte i fjor 26 kamper for Molde 2, en cupkamp mot Eide hvor han scoret to mål, og han var på benken i noen eliteseriekamper.

Nyland Ørsahl har trent jevnlig med A-laget, i tillegg til Molde 2. Både i fjor og i år har han vært med på klubbens treningsleir til Marbella, og spilte sist 20 minutter i treningskampen mot Kongsvinger.

Med utlånet til Notodden blir det er kamphverdag med jevnere og høyere nivå enn Molde 2 i 3.divisjon. Notodden rykket i fjor ned fra 1. divisjon til 2. divisjon, og satser på å rykke rett opp igjen. Klubben vil gi Nyland Ørsahl muligheten til å utvikle seg og vokse som fotballspiller.

Vi ønsker Jakob lykke til og gleder oss til å følge med utviklingen i blått og hvitt.