Jack Majgaard Jensen er klar for MFK!

Vår nye hovedtrener kommer flyttende til Molde med serie- og cupgull fra Sverige og Norge, 2 kvartfinaler i Champions League på kvinnesiden og en rekke gode resultater i herreklubber.

- Tidlig i prosessen rundt arbeidet med å finne en ny hovedtrener gjorde Jack et godt inntrykk på oss med sin faglige tyngde, utviklingsorienterte holdning og rikholdige erfaring. Igjennom to besøk her i Molde og en rekke samtaler har vi blitt bedre kjent med Jack og han med MFK samt byen for øvrig, med bakgrunn i dette fant vi grobunn for et videre samarbeid og er svært glade for å ha han på plass, uttaler leder for kvinnefotball i MFK Erlend Holmlund.

DSC08003.jpeg

Om seg selv skriver Jack:

Jeg er dansk men bor i Sverige med min familie, fru Linda og mine 3 børn Emilia, 21, Oliver, 18 år og Alicia 15. Jeg har en master fra Københavns Universitet i Human Fysiologi med special i kampbelastning og fysisk træning i fodbold. I 10 år har jeg været ansat på Københavns Universitet hvor jeg både har undervist og forsket i kampbelastning og fysisk træning i fodbold. Derudover har jeg over 25 år erfarings som fodboldtræner og har bl.a. været en del af Lyngby BK på herre siden både på akademi, ass. træner samt manager i den danske 1. division og Superliga. Der udover har jeg vundet både det svenske og Norske mesterskab samt dobbelt pokalvinder i både Sverige og Norge på kvindesiden. Jeg har arbejdet med nogle af verdens bedste kvindespillere som Marta, Lieke Marten, Sherida Spitse, Amanda Ilestedt, Lotta Schelin og mange mange flere samt været med til at udvikle flere af de danske landsholdsspillere som Yousuf Poulsen, Christian Nørregård.

Om sin motivasjon for å komme til Molde og laget sier Jack:

Grunden til at jeg synes af Molde er et projekt som jeg vil være en del af er at det er en klub som i mange år har gjort det meget bedre i Norge og Europa end den størrelse på by og økonomien beretter til - en klub som ved hvordan man skaber succues på den lange bane og nu vil give kvinderne det samme mulighed som mændende i fremtiden. Det er præcis dette jeg brænder og derfor vil jeg gerne være en del af det og bidrage med det jeg kan til at opnå dette.

Jeg har fået en fantatiske godt indtryk af klubben som minder meget om Lyngby BK - en familie klub hvor man står sammen både uden for og på banen og hvor man tager sig af hinanden. For en dansk som mig er Molde jo en fantastisk flot by og jeg tror ikke jeg har set et stadion har en bedre beliggenhed end Aker Stadion.

Aker Stadion - drone-3.jpg

- Jack har arbeidet med noen av de beste kvinnelige spillerne i verden og har referanser fra øverste nivå som vi nå skal nyte godt av. Igjennom en tydelig satsing skal vi nå de sportslige målene som klubben har nedsatt ved hardt arbeid over tid, sier Erlend Holmlund.

Om sine ambisjoner for MFK uttaler Jack:

Molde skal være en klub på sigt hvor pige/kvinder har sammen mulighed som drenge/herre - altså være et hold som kan vinder mesterskab og spille i Europa men det skal ske på sammen fremgangs måde som Molde har arbejdet på Herre siden - altså skabe et hold som bygger på godt trænet talenteter fra lokal område samt spillere udefra som kan give det sidste til at opnå dette. Dette er ikke noget som bygger fra den ene dag til den anden men Molde har allerede lavet godt stykke arbejde på kvindesiden de sidste par år og skabt en base med mange talentfulde spillere. Nu gælder det op at beholde dem samt bygge på med de rigtige spillere udfra så vi kan tage den første del målsætning og rykke op i 1. division.

MFK Amazon jubel.jpeg
Flere jubelscener som dette kommer i 2024!

Vår nye hovedtrener har signert en toårskontrakt og er på plass i Molde noen uker før nyttår for å bli bedre kjent med spillerne og klubben før vi setter i gang for fullt over nyttår!