Holmgren Pedersen klar for MFK!

Backen signerer en 3-årskontrakt med blåtrøyene.

Marcus Holmgren Pedersen har signert kontrakt med Molde FK ut 2022. Det bekrefter administrerende direktør Ole Erik Stavrum.

– Vi er veldig fornøyde med å få inn en ung og talentfull høyreback med stor fart og et internasjonalt potensiale, sa Stavrum.

ERLING OG PEDERSEN
Erling Moe var strålende fornøyd etter å ha signert sin nye spiller . Foto: Tingh

Hovedtrener Erling Moe var også full av lovord om sin nye spiller.

– Han har de egenskapene vi ser etter. Han er rask og forflytningssterk, veldig god offensivt og så er han i det alderssegmentet vi ønsker. Han er 19 år og har 30 A-lagskamper for Tromsø. Det er det ikke mange 19-åringer som har!

Hovdpersonen selv var også strålende fornøyd med å skrive under for sin nye klubb.

– Jeg er utrolig fornøyd med å signere for MFK! Jeg ser frem til å spille for landets største og beste klubb, sa Marcus!

e6WoXEYgk_o
Marcus Holmgren Pedersen i aksjon for Tromsø i deres hjemmeseier mot Molde i 2019. Foto: Rune Stoltz Bertinussen / NTB scanpix

Marcus signerte ny kontrakt med Tromsø i august i fjor, og var også med i troppen som spilte G-19 EM forrige sommer. I høst bøe han også tatt ut i U20-landslaget.

Molde Fotballklubb ønsker Marcus hjertelig velkommen til klubben!