Hestad og Aursnes forlenger!

Både Eirik Hestad og Fredrik Aursnes forlenger sine kontrakter med MFK ut 2021-sesongen.

Kontraktene til midtbanespillerne hadde varighet ut 2019, men er nå forlenget ut 2021, bekrefter bekrefter administrerende direktør Øystein Neerland i Molde Fotballklubb.
– Molde Fotballklubb er veldig glade for å ha med seg Eirik og Fredrik videre.

– To lokale gutter som er veldig viktige for oss. Vi er utrolig glade for at de bestemte seg for å forlenge kontraktene sine. Det er et godt signal til både klubben og byen at de valgte å bil med oss i flere år fremover, sier hovedtrener Erling Moe.

Spilt seg opp gjennom MFK-systemet
Eirik Hestad startet sin karriere i Molde Fotballklubb i 2012, og har etablert seg som en viktig brikke i elitelaget til klubben de siste sesongene. 23-åringen har spilt 117 offisielle kamper for A-laget, og en rekke kamper for Molde 2 og Moldes juniorlag de første årene i klubben.

td49520e (1)
Eirik Hestad leverte en strålende sesong i 2018 og er fornøyd med å ha forlenget kontrakten. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB scanpix

Over 100 kamper for MFK
Fredrik Aursnes signerte i 2015 en 4-årig avtale med Molde Fotballklubb. Han debuterte mot Sevilla i Europa League og spilte sin 100 seniorkamp for Molde-trøyene i 22. april mot Lillestrøm.

tae2faf4
Fredrik Aursnes debuterte i 2015 mot Sevilla. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB scanpix

Foto hovedbilde: Sindre Øgar, VG - NTB scanpix