Henry Wingo klar for Molde FK

Amerikaneren har signert en kontrakt på 2,5 år for klubben i rosenes by.

Adm. Direktør Øystein Neerland bekrefter at Henry er klar for Molde FK etter at den medisinske testen er gjennomført.

– Vi er kjempeglade for ha Wingo på plass nå. Vi kjenner han fra før, da han var her og trente med oss og gjorde et meget fordelaktig inntrykk. En spennende type, som vi ønsker å dra nytte av og som vil være med på å bringe oss fremover i årene som kommer nå, sier hovedtrener Erling Moe.

I slutten av juli var Henry Wingo på et opphold hos MFK i et par uker og trente med klubben, før han dro tilbake igjen til USA. Den 23-årige offensive kantspilleren kommer fra Seattle Sounders FC. Der har han fått 6 kamper i USA sin toppdivisjon MLS. Unggutten var også tidligere lagkamerat med Wolff Eikrem under hans opphold i MLS-klubben.

– Jeg ville komme til Molde for få en ny erfaring. Dette er en stor klubb med en flott historie, og i tillegg så jeg har vært med i MLS en del år, så jeg tenkte at tiden var kommet for en endring. Jeg er er svært glad for dette valget, sier Henry.

Molde Fotballklubb ønsker Henry hjertelig velkommen til klubben!