Helstad Amundsen klar for cupmesterne!

Midtstopperen skifter ut gult med blått, og har skrevet under på en fireårskontrakt med Molde Fotballklubb.

Administrerende direktør i klubben Øystein Neerland bekrefter at Isak Helstad Amundsen er klar for Molde. 24-åringen har signert en fireårskontrakt, og blir klubbens syvende signering i vinter!

- Det føles veldig bra. Molde er en profesjonell toppklubb med kvalitet både på og utenfor banen, så dette passet meg perfekt, sier Amundsen.

Helstad Amundsen startet karrieren sin i barndomsklubben Brønnøysund, og i 2018 tok han steget inn i akademiet til Bodø/Glimt. Siden overgangen til Bodøværingene har han også hatt et utlån i Tromsø i 2021, hvor han ble godt kjent med flere av gutta som spiller for Molde i dag. Til sammen står han oppført med 56 kamper på øverste nivå i Norge i tillegg til tre scoringer. Gjennom sine år i Bodø/Glimt står den hurtige midtstopperen igjen med to seriegull og to gruppespill i Europa Conference League. Nå er han klar for å bygge videre på statistikken i Rosenes by!

NTB_d9Q6aB4GB3s.jpg
Isak Helstad Amundsen i aksjon under Conference liga-kampen i fotball mot vår kommende motstander Club Brugge. Foto: Bruno Fahy / Belga / NTB

Gutten fra Brønnøysund er opprinnelig midtstopper, og kan spille de fleste posisjoner i forsvaret. Han har også vikariert som spiss i noen kamper.

Vi ønsker Isak Helstad Amundsen hjertelig velkommen til Molde Fotballklubb!