- Dette blir en bra sesong

Etter snart to måneder i klubben gleder Kristoffer Haugen seg til å ta fatt på årets sesong med Molde.

24 år gamle Kristoffer Haugen var i fjor fast for Viking som til slutt måtte takke farvel med Eliteserien. Haugen signerte i januar for Molde Fotballklubb, og to måneder etter at signaturen ble skrevet er han veldig klar for å komme i gang med årets sesong.

Den store og sterke venstrebacken spilte 27 kamper for Viking i serien i fjor og noterte seg for tre nettkjenninger. Rogalendingen har troa på at han tar ytterlige steg denne sesongen, og har trua på en god sesong for klubben.

- Jeg har trua på at vi skal utfordre Rosenborg.

- En veldig fin gjeng

Det å flytte fra sørvest til nordvest har ikke vært noe problem for Haugen, som trives godt i "Rosenes by".

Haugen og Hestad i hyggelig passiar på Marbella

- Jeg bodde jo på Klepp, litt utenfor Stavanger, så det å flytte til Molde ble ikke en så stor overgang. Jeg trives veldig godt så langt både i byen og i klubben. Vi er en veldig fin gjeng her, og alle har tatt godt i mot meg, det er selvfølgelig veldig hyggelig.

Hard konkurranse

Haugen kommer inn i en posisjon som i fjor var rammet av skader. I sesongoppkjøringen har han og navnebror Christoffer Telo vekslet på å spille på venstrebacken, og Haugen liker at det er hard konkurranse om plassene på laget.

- Jeg og (Christoffer) Telo pusher hverandre hele tiden. Målet er så klart å spille så mye som mulig, men konkurransen er hard, og det er bare bra. Jeg stiller høye krav til meg selv, og nå får vi målt krefter mot hverandre hver dag, sier nysigneringen som kaller det for "sunn konkurranse".

Kristoffer Haugen
Haugen i aksjon mot Bodø/Glimt (foto: P.T.Nilsen)

Kristoffer Haugen er blitt en erfaren spiller tross sin unge alder. Med totalt 107 kamper i Eliteserien og 7 mål, vet backen hva som kreves på det øverste nivået.

Haugen debuterte for Viking mot Rosenborg i 2013, 19 år gammel.

Kristoffer Haugen

• Posisjon: Venstreback

• Født: 21.februar 1994

• Tidligere klubber: Viking

• Høyde: 188 cm

PS: Seriestart om 11 dager! Sesongkort får du tak i her.