Håland klar for Molde FK

Det unge spisstalentet Erling Braut Håland (16 år) har signert for Molde FK.

Adm.direktør i Molde FK, Øystein Neerland, bekrefter at angrepsspilleren Erling Braut Håland er klar for Molde FK.

Jeg er spiss, jeg liker å score mål og å drible folk. Det går helst i det.

— Erling B. Håland
Erling Braut Håland har spilt 16 kamper for Brynes A-lag i OBOS-ligaen gjennom sesongen 2016, og satt inn 16 mål på syv kamper for Bryne 2 samme sesong. Han har også 17 kamper og ett mål for G16-landslaget, samt fire kamper og fire mål for G15-landslaget. Nå er spisstalentet klar for Molde FK, og har ambisjoner om å utvikle seg best mulig for så å spille seg inn på laget:

- Jeg tror det kan bli veldig bra at Molde FK får ta ansvar for utviklingen min og utvikle meg videre (…). Det var mange andre som viste interesse, men jeg tror Molde kan bli best for meg og utviklinga mi. Da jeg var her oppe i oktober så var det ganske profesjonelt opplegg og jeg ser de legger mye vekt på å utvikle andre spillere.

Manager i Molde FK, Ole Gunnar Solskjær, er fornøyd med å ha signert unggutten som imponerte han på treningsfeltet i oktober:

- Erling er en allsidig angrepsspiller, men først og fremst et stort spisstalent med mange ferdigheter foran mål. Han var på besøk i fjor høst og gjorde et meget godt inntrykk. Han er fortsatt ung og kommer til å ta store steg sammen med våre mange fremadstormende spillere og er en gutt vi håper å utvikle til å bli en framtidig toppspiller.

Vi ønsker Erling velkommen til Molde FK!