III018811

Gustav Nyheim og Andreas Myklebust forlenger!

De lokale stortalentene er klar for nye år i Molde Fotballklubb!

Andreas Eikrem Myklebust (18) og Gustav Kjølstad Nyheim (17) har satt penn på papir, og er klar for to nye år med Molde Fotballklubb.

De lokale ungguttene spilte begge sammen på Rival før overgangen til Molde og AkerAkademiet, og har siden gått gradene opp til A-stallen. Nyheim og Myklebust var begge en del av juniorlaget som vant den nasjonale serien i fjor. De ble også norgesmester og skandinavisk cupmester med G19 i 2021, i tillegg til dobbelt norgesmester i 2022. Nå ser de fram til å ta nye steg!

- En drøm

- Det har alltid vært en drøm å bli Molde-spiller, så dette gir motivasjon til å fortsette å jobbe på. Jeg har det siste året fått mye erfaring av å trene med Norges beste lag, så jeg prøver å hente så mye som mulig fra de og utvikle meg, sier Myklebust.

Midtbanetalentet ble tatt opp som et fast inventar i A-stallen i fjor, og i nest siste seriekamp fikk han Eliteserie-debuten. Myklebust har også fått gode minutter i cupkampene mot Melhus og Herd, og på Ullevaal var han med i troppen da Molde løftet kongepokalen.

Skjermbilde 2024-01-23 kl. 10.46.57.png
Andreas Eikrem Myklebust i aksjon mot Sarpsborg 08 i fjor høst. Foto: NTB

- Jeg har vært her en stund nå, så det føles godt å få en tillitserklæring og føle at man blir satset på. Jeg har ikke signert ny kontrakt med Molde for å sitte på benken, så ambisjonene er at jeg skal bli en viktig spiller. Det er noen spennende år i vente, og jeg gleder meg veldig mye til fortsettelsen, sier Kjølstad Nyheim.

NTB_ina9FDTFESw.jpg
Gustav Nyheim byttes inn til sin Eliteserie-debut mellom Molde og Odd. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

17-åringen har siden sommeren 2023-sesongen trent fast med a-laget, og kom inn til sin Eliteserie-debut hjemme mot Odd i fjor høst. I årets siste seriekamp fikk Nyheim tillit fra start hjemme mot HamKam, og var ved flere anledninger nær scoring. Det offensive stortalentet fikk også 20 minutter borte mot Bayer Leverkusen i Europa League. Nyheim står nå med 8 A-lagskamper for Molde.

Vi i Molde Fotballklubb gratulerer Myklebust og Nyheim med ny kontrakt, og gleder oss til å følge utviklingen de kommende årene!