Gabrielsen forlenger

Ruben Lunan Gabrielsen (24 år) forlenger kontrakten med Molde FK ut sesongen 2019.

Ruben kom til Molde FK sommeren 2014, og hadde kontrakt ut sesongen 2017. Manager i Molde FK, Ole Gunnar Solskjær, sier at forlengelsen med Ruben er et sterkt signal på at klubben har noe bra på gang:

Solskjær og Gabrielsen

-Det er et godt signal at kapteinen binder seg for tre år. Han tok over kapteinsbindet på en strålende måte i fjor og kommer til å bli en bedre spiller i løpet av sesongene som kommer.

Ruben synes selv det er spennende tider i vente, og er fornøyd med å ha forlenget kontrakten:

- Vi er en bra gruppe og flere trenere som er flinke. Jeg har trua på det som skal skje her, enkelt og greit.

Ruben fikk sin A-lagsdebut i bortekampen mot IK Start 3.august 2014. Siden da har forsvarsspilleren spilt 74 obligatoriske kamper for Molde FK, og ble også tatt ut i A-landslagstroppen i mai og i oktober 2016. Han fikk kapteinsbindet av Ole Gunnar sommeren 2016, og fortsetter som Moldes kaptein for kommende sesong:

- Det er noe man alltid har drømt om og nå får jeg være det fra starten av. Jeg tror det kan gjøre meg mye bra, og så tror jeg det kan gjøre laget mye bra. Jeg synes jeg er en ok kaptein hittil, jeg kan bli bedre i alle fall, men jeg er meg selv og det virker som om folk liker det.

Vi har hatt noen dårlige år og jeg føler ikke jeg kan dra herfra å ha noe uoppgjort.

— Ruben Gabrielsen
Ruben legger ikke skjul på at han har ambisjoner om å komme seg til utlandet etter hvert, og sier at Molde FK er en god klubb å utvikle seg videre i:

- Her har jeg lagkamerater som kan hjelpe meg til å komme til utlandet og trenere med gode innspill.

Men først skal laget kjempe i toppen, for etter et par år med dårlige resultater i serien synes kapteinen at han skylder klubben noe:

- I tillegg så synes jeg at jeg skylder klubben noe også, vi har hatt noen dårlige år og jeg føler ikke jeg kan dra herfra å ha noe uoppgjort.

Vi i Molde FK er glad for å ha med kapteinen vår videre!

Foto forsidebilde: NTB Scanpix

• Født: 10.mars 1992