G19 og J19 er Norgesmestere!

G19 tok sin tiende NM-tittel, mens J19 tok sin første! Magisk, rett og slett!

Martin Tornes Kjørsvik ble den store helten for Molde da han chippet inn 2-1-scoringen helt på tampen! Minuttet før fulltid gjorde Sindre Heggstad et fabelaktig forarbeid, før han satte opp storscoreren som satte inn nummer 39 i årets sesong.

Seieren førte til Moldes tiende tittel i NM G19 Telenor Cup. De vant også finalen i fjor!

- Det er en ubeskrivelig deilig følelse. Det er helt fantastisk å spille med disse guttene her og klare å vinne. Denne gruppa har et fantastisk samhold og det vises ute på banen hvor sammensveisa vi er. Det er ikke tilfeldig at vi står her nå på pallen, sier tomålsscorer Tornes Kjørsvik.

NTB_Z57FVlBPXUI.jpg
Martin Tornes Kjørsvik feirer etter 2-1-scoringen. Foto: Lise Åserud / NTB

- Det betyr at vi har en gjeng i Molde som er gira på å spille fotball. Vi er jo ikke så mange, men det er mange som har lyst til å bli gode. Det viser vi i dag og i fjor. Vi er konkurransedyktige og har ti NM-titler for junior siden det første i 1978, så det er veldig stort. Det er imponerende, og vi er veldig stolte over det, sier Molde-trener Daniel Berg Hestad.

NTB_FQpoTsAn4ZI.jpg
Molde-juniorene løfter pokalen! Foto: Lise Åserud / NTB

Molde-jentene var i sin aller første finale i NM J19 Telenor Cup 2022. De blå fra rosenes by tok ledelsen før Klepp utlignet like før pause. Begge lag gjorde også et mål hver i andre omgang, så kampen gikk til ekstraomganger. I likhet med guttene, kom matchvinnerscoringen helt på tampen! Med to minutter igjen å spille ruvet Eivor Ulvund høyest og stanget Molde i ledelsen. Sunndalingens  niende mål i NM i år! Dermed vant Molde sin første tittel i J19-klassen, og Molde Fotballklubbs andre NM-gull for dagen.

NTB_MEt5D6D3gjY.jpg
Jubel etter at Eivor Ulvund ga Molde ledelsen 3-2 i andre ekstraomgang av NM-finalekampen. Foto: Annika Byrde / NTB

– Nå blir jeg på gråten. Det betyr så mye og vi har jobbet så hardt. Vi var underdogs, men vi visste det var mulig. Dette viser bare hvor fantastisk disse jentene her er, og vi har et så bra samhold. Jeg er helt målløs, sa hun til NRK.

– Hva er det som gjør at dette betyr så mye for deg?

– Fotball er jo livet, og vi har jobbet mot det her. Det gikk litt skeis i serien, så vi har cupen som en skikkelig gulrot. Det er helt ubeskrivelig faktisk.

NTB_G3Hw0iVJCVk.jpg
Historisk Gull! Foto: Annika Byrde / NTB