Først skrev han seg inn i historiebøkene, så fikk han landslagsbeskjeden!

Scoringsrekord og landslagsuttak! Det ble en fantastisk fotballkveld for Ohi Omoijuanfo!

Tre minutter før pause i søndagens eliteseriekamp mot Odd satte Ohi Omoijuanfo inn seriemål nummer 22 for året. Superspissen banket inn returen fra headingen til Ola Brynhildsen, og satte dermed en ny rekord!

Ingen andre Molde-spillere har scoret 22 seriemål på én sesong. Andreas Lund noterte seg for 21 seriemål i 1999-sesongen, noe ingen andre har klart å matche før Ohi. På 20 mål har vi Ole Gunnar Solskjær i 1995-sesongen.

Dermed skriver Ohi Omoijuanfo seg inn i historiebøkene i Molde Fotballklubb. Hele ni kamper gjenstår av årets sesong, så da er det gode muligheter for at det blir flere scoringer også!

– Det var tøft. Vi visste det ville bli det. Men det var en god og voksen prestasjon av oss. Det er det vi har lett etter. Vi må være mer oss selv på bortebane. Jeg føler vi klarer det i dag, oppsummerer Omoijuanfo til Discovery etter kampen.

NTB__0TqzbmvG58.jpg
Ohi Omoijuanfo feirer 2-1-målet mot Odd. Foto: Trond Reidar Teigen / NTB

Etter kampen fikk Ohi også spørsmål om landslaget, nå som flere profiler har meldt forfall. Etter intervjuet kom bekreftelsen på at Molde-spissen er tatt med i troppen til Ståle Solbakken.

– Det er gøy. Jeg gleder meg. Jeg gleder meg til å møte gutta. Det betyr mye, det er det man jobber for, sa Omoijuanfo i en kort kommentar.

Norge skal i aksjon borte mot Tyrkia 8. oktober og mot Montenegro på Ullevaal tre dager senere.

Vi i Molde Fotballklubb gratulerer Ohi med scoringsrekord og landslagsuttak. Lykke til!