Forren klar for flere år i Molde

Midtstopperen signerte mandag forlenget kontrakt med Molde Fotballklubb.

Mandag formiddag møttes klubben og Vegard Forren for å signere ny kontrakt, som binder midtstopperen fra Kyrksæterøra til Molde FK i flere år framover. Den nye kontrakten gjelder ut 2021 bekrefter administrerende direktør Øystein Neerland.

Vegard Forren er godt fornøyd med å få forlenget kontrakten som opprinnelig gikk ut 2019-sesongen.

– Dette er en stor dag for meg, forhåpentligvis også for fans og klubben også. Vi har noen spennende år foran oss. Vi har bygd opp klubben de siste årene og satt en standard. Ambisjonene vi nå har vil jeg være med på i flere år framover. Jeg har lenge ønsket å være med klubben videre, så i dag er jeg veldig glad, stolt og fornøyd med å få signert for to nye år utover denne sesongen, sier Forren til moldefk.no

Midtstopperen gleder seg til de kommende sesongene for Molde FK.

– Jeg har vært tydelig ovenfor klubben på at jeg har ønsket dette, og vi har hatt veldig gode samtaler. Nå er jeg veldig glad for at vi er enige, det er mye som skal klaffe for klubben og for meg, men vi har hatt en veldig fin dialog gjennom hele prosessen. Jeg har ikke signert for å sitte på sidelinjen, jeg skal være med å bidra for klubben og bli bedre og bedre som fotballspiller, sier Forren.

Midtstopperen er den spilleren i dagens MFK-tropp som har flest kamper for klubben, med hele 296 offisielle kamper siden han kom til klubben i 2007, og nær 440 kamper hvis man også teller treningskamper.

Manager Erling Moe er svært glad for å ha med Vegard Forren videre.

– En ting er å signere nye spillere, men å få med videre de som har bidratt for klubben i mange år har stor betydning. Dette er en signering som jeg tror mange i og rundt klubben vil sette stor pris på. Det er artig at vi får med videre en profil som Vegard. Nå er han med oss i hvertfall ut 2021, og så skal jeg sørge for at han får springe mer enn noe år tidligere, sier Erling Moe.

moldefk_forrensignering1
Adm. dir. Øystein Neerland, midtstopper Vegard Forren og manager Erling Moe er godt fornøyd med at forlenget kontrakt er signert.