Fine dager i olympiske omgivelser for utviklingslaget!

U-laget til MFK var på plass på Lillehammer da det ble arrangert landsturnering!

MFK sitt U-lag (Utviklingslaget) deltok sist helg på Landsturnering for fotball og håndball på Lillehammer – kampene foregikk i Olympiaparken – i olympiske omgivelser.

Nærmere 1200 deltakere var samlet, sammen med nesten like mange ledere, ledsagere og pårørende. På banketten i Håkons Hall lørdag kveld var det dekket på til 1800, med mat, taler, musikk og dans – årets store fest!

MFK stilte med to lag i forskjellig ferdighetsgruppe, og spilte til sammen ni kamper mot lag fra alle kanter av landet. Det ene laget vant sin pulje, det andre ble nummer fire i sin pulje. Mange mål og stooor spillerglede!

Spillerne som var i aksjon:

Tommy Kristoffer Karlsen, Kjetil Eivindson, Odd Inge Sjo, Andreas Kjerstad Bergh, Alida Nesje Borvik, David Dørum, Paula Nordhaus, Andreas Skavnes Johansen, Svetoslav Georgiev, Ole Magnus Oterhals, Iver Valved Korsvik, Kristin Austlid, Ioannis Kakouris-Størksen, Oscar Fure

Landsturneringen i tilrettelagt fotball og håndball (for mennesker med funksjonsnedsettelse), som arrangeres av NFF og NHF i samarbeid med lokale kretser, flytter rundt i landet. I fjor var det Kristiansand, i år Lillehammer, og neste år blir det Bodø.

En reise til Landsturneringen, i år med 14, aktive, tre ledere og til sammen 17 ledsagere og pårørende, er økonomisk krevende. MFK U-laget har i alle år mottatt gode bidrag fra egen klubb, krets og lokalt næringsliv. Resten må dekkes med egenandeler fra deltakerne.

Dette året har vi mottatt rause gaver fra Stiftelsen Odd Berg Fondet og Romsdals Fiskevegns Gavefond, som begge ønsker å støtte opp under aktiviteter for ungdom som ofte faller utenfor vanlige sportslige aktiviteter. Dette medførte i år lave egenandeler (0 for spillerne) og lave skuldre for lagledelsen.

Lagledere: Sølvi Austlid og Oddmund Oterhals

Trenere: Andreas Outzen