Festfotball i jubileumskampen!

Molde kunne feire 110-årsjubileet med en solid 4-1-seier!

Det gikk for det meste en vei i første omgang. Molde var farlige flere ganger, men de slet med å få ballen i nettet. Først var det Fredrik Aursnes som banket til fra 18 meter, men Anders Kristiansen var med på notene. Deretter fikk Ohi avslutte fra kort hold etter fint angrepsspill! Forsøket var solid, men Sarpsborg slapp med skrekken etter en god blokkering.

De blåhvite fortsatte å trykke på og etter en halvtime spilt fyrte Ola Brynhildsen av en suser. Skuddet hadde god retning, men i veien kom hånda til Utvik. Situasjonen lignet veldig på straffen som Ferencvaros fikk på Aker Stadion, men denne gangen valgte dommer å ikke blåse. Flere sjanser ble det ikke og dermed stod det 0-0 til pause i Molde.

NTB_ykuHzvAvihM.jpg
Fredrik Aursnes i duell med Sarpsborg 08s Joachim Thomassen. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Hjemmelaget fikk en pangstart på andreomgangen for allerede etter fem minutter dunket Ohi Omoijuanfo inn 1-0. Etter strøkent angrepsspill på venstresiden med kombinasjoner mellom Brynhildsen og Hussain, kunne toppscoreren enkelt sette inn sitt sjuende for sesongen.

Den andre scoringen var av den magiske sorten! Eirik Ulland Andersen fyrte av på frispark fra 25 meter og kula gikk rett inn. Genialt fra dagens 10-er! Molde fortsatte å male på og da Bjørnbak stanget inn 3-0, var kampen punktert. Fin angrepsfotball nok en gang, med Aursnes som servitør.

Sarpsborg fikk seg et trøstemål da innbytter Fardal Opseth viste målsnik-takter, men hjemmelaget var ikke ferdige enda! David Datro Fofana fosset fram langs kanten og dro seg forbi alt og alle. Den ivorianske unggutten la ballen hardt mot mål og presset fram en retur som Birk Risa satte inn. 4-1!

Flere mål ble det ikke og Molde kunne dermed feire 110 år med en deilig følelse! Tre poeng kommer godt med i toppkampen som Bodø/Glimt for øyeblikket leder med to poeng. Til helga er det klart for ny kamp igjen. Da gjester Stabæk Aker Stadion i det som kan bli en meget underholdende match!

NTB_LdDZMJRSxDw.jpg
Moldes Eirik Ulland Andersen feirer 2-0! Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Kampfakta:

Molde - Sarpsborg 08 (0-0) 4-1
Eliteserien, runde 16
Aker Stadion, Molde
17. juni 2021 kl. 18.00

Mål:

1-0 Ohi Omoijuanfo (50)

2-0 Eirik Ulland Andersen (56)

3-0 Martin Bjørnbak (76)

3-1 Kristian Fardal Opseth (83)