Eirik Hestad til Kypros

26-åringen fortsetter karrieren på Kypros.

Eirik Hestad (26) reiste til Kypros forrige uke for å forhandle fram en avtale med den kyprotiske klubben, Pafos. Søndag ble avtalen offentliggjort.

Høsten 2012 fikk Eirik A-lagsdebuten mot Steaua Bucuresti i Europa League-gruppespillet, etter å ha dominert for Molde 2. Året etter spilte han også sin første Tippeliga-kamp, mot Haugesund. Seks år senere, fikk han sin Eliteseriekamp nummer 100, også mot Haugesund.

Totalt har kantspilleren 229 kamper og 35 mål for Molde. Han har også spilt 28 kamper og scoret 6 mål for aldersbestemte landslag.

NTB_RpvSeyKTj9g.jpg
UEFA Europa League 2015/16: Molde - Sevilla. Moldes Eirik Hestad (midten) gratuleres for 1-0 i Europa League kampen mellom Molde og Sevilla på Aker Stadion.Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Pafos ligger for øyeblikket midt på tabellen i den øverste divisjonen på Kypros med 15 kamper spilt. Klubben har vist økonomiske muskler de siste årene, og har hentet spillere fra både Europa, Afrika og Sør-Amerika. I spillerstallen er blant andre tidligere Haugesund-spiller Bruno Leite og tidligere Tromsø-spiller Onni Valakari. Det er også engelske Jason Puncheon, som har spilt i Premier League for både Blackpool, QPR, Crystal Palace og Huddersfield. Laget spiller to seriekamper denne uka, den første allerede i dag.

Vi i Molde Fotballklubb takker Eirik for innsatsen og ønsker ham lykke til videre!