Eirik Haugan fortsetter i Molde!

Den lokale stopperen kom hjem i vinter - Nå har han signert ny kontrakt!

19 kamper i Eliteserien, 7 kamper i Europa og 3 kamper i Cupen. Det er fasiten siden Eirik Haugan signerte for barndomsklubben i vinter! Nå har den lokale 25-åringen skrevet under på en 4-årskontrakt!

- Det føles veldig bra å ha fått på plass kontrakta, som har vært snakka lenge om nå. Det har vært en eventyrsesong hittil, både for laget og meg. Vi har en ekstrem "go" i gruppa nå, og det er veldig artig å være på trening hver dag. Nå ser jeg bare fremover, mot nye, goder tider med Molde, sier Eirik Haugan.

Som femåring begynte han på miniputtlaget i Molde og gikk gradene oppover derfra. Han startet som midtbanespiller, men ble siden omskolert til midtstopper. Eirik spilte deretter fast på Molde 2.

Stoppertalentet fikk sitt gjennombrudd som 16-åring da han fikk proffkontrakt med Molde og blei tatt på aldersbestemte landslag. Sommeren 2014 dro Haugan på prøvespill i franske Olympique de Marseille, men valgte å vente med utlandet. Høsten samme år ble han tatt opp i A-lagstallen til Molde, og i november ble han Norgesmester da Molde seiret over Odd på Ullevaal.

Den 28. august 2015 ble Haugan meldt klar for den franske klubben Olympique de Marseille, hvor han skrev under på en treårskontrakt. Han har siden vært innom Hødd og Østersund, før han vendte snuta hjem til Molde!

Etter solide prestasjoner både i Eliteserien og Europa, har Haugan virkelig blitt en viktig brikke i laget. Nå er den lokale gutten klar for fire nye år i klubben!