Eirik Haugan er tilbake!

Det lokale stoppertalentet dro til Frankrike som 18-åring. Nå er Eirik tilbake i Molde!

Eirik Haugan (24) er tilbake i Molde Fotballklubb! Det bekrefter administrerende direktør i Molde Fotballklubb, Ole Erik Stavrum, som forteller at stopperen har skrevet under på en ettårskontrakt.

- Vært en lang runde i Frankrike, Sverige og i Hødd, så det føles godt å være tilbake. Jeg er her for å hjelpe Molde med å ta gullet igjen, sier Eirik Haugan.

Som femåring begynte han på miniputtlaget i Molde og gikk gradene oppover derfra. Han startet som midtbanespiller, men ble siden omskolert til midtstopper. Eirik spilte deretter fast på Molde 2.

Stoppertalentet fikk sitt gjennombrudd som 16-åring da han fikk proffkontrakt med Molde og blei tatt på aldersbestemte landslag. Sommeren 2014 dro Haugan på prøvespill i franske Olympique de Marseille, men valgte å vente med utlandet. Høsten samme år ble han tatt opp i A-lagstallen til Molde, og i november ble han Norgesmester da Molde seiret over Odd på Ullevaal.

Den 28. august 2015 ble Haugan meldt klar for den franske klubben Olympique de Marseille, hvor han skrev under på en treårskontrakt.

Haugan signerte 12. mai 2017 ny kontrakt med 2. divisjonsklubben IL Hødd. Der var engelske Ian Burchnall innom som trenervikar, og han hentet midtstopperen til svenske Östersund i Allsvenskan i januar 2019. Nå er Eirik tilbake i blått!

Vi ønsker Eirik Haugan hjertelig velkommen tilbake til Molde Fotballklubb!