Draktsettet fra RBK-kampen selges

Draktene som MFK benytter mot RBK kan kjøpes på auksjon.

Molde Fotballklubb vil i samarbeid med MatchWornShirt auksjonere ut åtte draktsett som benyttes i kamp i 2024. Neste draktsett som legges ut på auksjon er draktene MFK spiller med mot Rosenborg 11. mai. Auksjonen starter ved kampstart, klokken 18:00 og avsluttes 18. mai klokken 15:00. Auksjonen på draktene blir tilgjengelig her.

Auksjonen starter ved kick-off for den aktuelle kampen, og er eksklusiv for MatchWornShirts nettsted og app.

Tidligere i år er draktene som ble brukt mot Club Brugge 7. mars og mot Kristiansund 14. april auksjonert ut.

Resten av sesongen er det planlagt at draktsettene fra følgende kamper bli lagt ut på auksjon:

• Odd – Molde 16. mai
  • Tromsø – Molde 28. juni
  • En av kvalifiseringskampene i Europa i sommer
  • Kristiansund – Molde 18. august
  • Molde – Brann 23. november

MFK har inngått en femårig avtale med MatchWornShirt om auksjoner av draktsett brukt i kamp. MatchWornShirt er et nederlandsk selskap som har spesialisert seg på auksjoner av kampslitte og signerte drakter. Det er draktene til lagets startellever, samt alle spillere på benken som legges ut til auksjon.

MatchWornShirt har en digital auksjonsplattform. Selskapet samarbeider med mer enn 300 klubber over hele verden, og tilbyr et omfattende utvalg av unike samleobjekter fra fotball og andre idretter.