Dette er Wolfsberger AC!

På torsdag er det duket for Playoff til Europa Conference League på Aker Stadion! Her kommer litt info om motstanderen!

Torsdag 18. august sparkes første playoff-kamp til Europa Conference League i gang! Molde FK møter østerrikske Wolfsberger AC som endte på fjerdeplass i fjorårets sesong. Den første kampen spilles på Aker Stadion kl. 19.00, mens returkampen tar plass på Lavanttal Arena i Wolfsberg torsdagen etter.

Kjøp billetter til kampen her!

Molde ble klare for det siste hinderet etter to seiere mot Elfsborg i andre runde (4-1 hjemme og 1-2 borte), og seier sammenlagt mot Kisvárda i tredje (3-0 hjemme og 2-1 borte). Wolfsberger spilte 0-0 i første kamp mot Gzira United fra Malta, men gikk komfortabelt videre etter 4-0 i returkampen.

Dette blir Moldes første møte med Wolfsberger, men det blir ikke første gang de spiller mot en østerriksk klubb. I Europaeventyret for to år siden, var Rapid Wien én av motstanderne blåtrøyene møtte i gruppespillet. Ohi ble matchvinner i 1-0-seieren på hjemmebane, mens kaptein Magnus Wolff Eikrem sørget for to scoringer i bortekampen. Molde ledet 2-1 helt fram til siste spilleminutt, men til slutt endte kampen med poengdeling.

NTB_ENVVsxWxIwM.jpg
Magnus Wolff Eikrem feirer med laget etter scoring mot Rapid Wien! (AP Photo/Ronald Zak)

Wolfsberger kvalifiserte seg for første gang til gruppespill i Europa League i 19/20-sesongen. Til tross for at de spilte uavgjort i begge kampene mot Roma, og vant hjemmekampen mot Borussia Mönchengladbach 4-0, havnet de på bunnen av gruppa.

Året etter var de også klare for Europa etter å ha fullført serien på tredjeplass. De imponerte da de tok andreplassen foran Feyenoord og CSKA Moskva, noe som resulterte i 16-delsfinale, i likhet med Molde. Men Tottenham ble for sterke og vant 8–1 sammenlagt.

Wolfsberg-klubben har fått en tøff åpning på årets utgave av Østerriksk Bundesliga, og står bare med 2 poeng på fire kamper. De tapte nylig 2-1 for Haalands gamleklubb, RB Salzburg. Romsdalingene derimot, leder Eliteserien med 5 poeng foran Bodø/Glimt og Lillestrøm etter 18 kamper spilt.

Vi gleder oss til kamp og ønsker alle med blåhvite hjerter lykke til på torsdag. Kom igjen Molde!