Dette er Årets Trenerteam!

Et nytt ansikt har kommet inn i teamet i forkant av årets sesong!

Mandag forrige uke var vi laget i gang igjen, og på fredag satte de seg på flyet til Spania, på vei mot den første treningsleiren. Blant troppen på 31 mann, har vi nysigneringen Eric Kitolano (25), i tillegg til juniorene Nikolai Skuseth, Andreas Eikrem Myklebust, Gustav Kjølstad Nyheim, Filip Heggdal Kristoffersen og Anders Rønne Børset.

To nye øyne

Vi har også et nytt ansikt på trenertida - Eirik Mæland. 33-åringen har tidligere spilt for Haugesund, Fredrikstad og Kongsvinger, før han ble hovedtrener for sistnevnte. Nå er han klare for nye utfordringer i blått og hvitt!

- Det er kjekt å komme i gang, og inntrykkene jeg har fått av de første dagene her er veldig positive. Det er en meget profesjonell organisasjon, der alt i og rundt laget er på topp, topp nivå. Jeg kommer inn med ungdommelig pågangsmot, ny energi og en litt annen stemme. Også er jeg nysgjerrig og læringsvillig, så jeg ser fram til å lære mye, sier Eirik Mæland.

Skjermbilde 2023-01-18 kl. 12.59.57.png
Eirik Mæland sammen med kaptein Magnus Wolff Eikrem på første trening.

Trond og Per Magne forlenger!

Det er også klart at Trond Strande og Per Magne Misund er med videre!

- Jeg er veldig glad i klubben og de som jobber her, så det er en glede å kunne være en del av fellesskapet i de to neste årene også. Det er spennende tider i vente, så jeg gleder meg til fortsettelsen, sier Trond Strande.

52-åringen startet Molde-karrieren som juniorspiller i 1988, og endte til slutt på 275 kamper for A-laget. I 2015 gikk Strande inn i trenerteamet, og nå er det klart at han er med videre i to nye år!

Det begynner å bli noen arbeidsår på keepertrener Per Magne Misund også, som har vært i klubben siden 2007. Nå er han klar for tre nye sesonger!

- Det er fantastisk! Når jeg har vært her i så mange år, så er det ikke vits å bytte beite da. Jeg trives veldig godt, og ser fram til nye år i klubben, sier Misund.

I teamet har vi selvfølgelig også hovedtrener Erling Moe, i tillegg til brødrene Gjøstøl.

- Kjempegodt å komme i gang igjen. Det er mye nytt rundt oss, med infrastruktur på stadion, ny fysio, ny kokk, ny kitman og to nye øyne i Eirik, noe vi er veldig fornøyde med. Vi gleder oss, sier Moe.

Så har vi Espen Gjøstøl (Sportsrehabilitator) og Kristian Gjøstøl (fysisk trener).

Espen startet i jobben som Sportsrehabilitator i 2016, en rolle som innebærer idrettsvitenskapelig levering av trenings- og kampbelastning, inkludert GPS-overvåkning og analyse i tett samarbeid med fysisk trener.

Kristian har ansvaret for den fysiske delen, både styrke og utholdenhet, i tillegg til treningsplanleggingen. Han startet for A-laget i fjor, men har tidligere hatt samme rolle i akademiet.

På fredag er det klart for årets første treningskamp når Molde skal i aksjon mot de tsjekkiske seriemesterne, Viktoria Plzen! Kampen ser du på RBnett+ & VG+ kl. 15.00.

Hele oppsettet ser du her:

sesong23.jpg