Chima er tilbake!

Daniel Chima Chukwu har signert for Molde Fotballklubb.

Molde Fotballklubb er enige med polske Legia Warszawa om en overgang for Daniel Chima Chukwu, det bekrefter administrerende direktør Øystein Neerland.

26-åringen var en stor hit i vår blå drakt etter at han kom fra Lyn i 2010. I tiden i Molde vant nigerianeren tre seriemesterskap og to cupgull med Molde FK, noe som gjør ham til en av de fire mestvinnende utlendingene i Norge. I 2015 ble han solgt til Shanghai Shenxin FC hvor han også gjorde sine saker bra. Her noterte han seg for 21 scoringer på 49 kamper.

Chima har det siste året prøvd lykken i Legia Warszawa, men er nå glad for å komme «hjem» til Molde.

- Det er helt fantastisk å komme hjem igjen. Jeg kjenner klubben godt fra forrige periode jeg var her, og vet hva som skal til. Jeg har vært her på besøk flere ganger mens jeg har vært ute, og alltid blitt mottatt som en del av familien, det er helt fantastisk å kjenne på. Jeg var her sist i 2016, og Ole Gunnar har alltid sagt jeg er velkommen tilbake. Jeg er veldig, veldig fornøyd med endelig være tilbake.

Chima ønskes velkommen av Tore Monsen

Chima har signert en avtale som strekker seg fram til sommeren 2020, og manager Ole Gunnar Solskjær er svært fornøyd med å få tilbake spissen.

- Det er med glede vi kan ønske Chima velkommen tilbake. En fantastisk gutt som arbeider utrolig hardt for å gjøre laget bedre. I forrige periode vant han tre seriegull og to cupmesterskap, så han vet hva som skal til for å vinne. Nå kommer han hjem med mye nyttig erfaring fra sitt opphold ute, og jeg vet han kommer til å gi alt for Molde FK.

Vi ønsker Chima hjertelig velkommen tilbake til Molde Fotballklubb!

PS: Tornekrattet har en sesongkortkampanje gående hvor du kan vinne to reisegavekort til hele 7500 kr! Sesongkort får du tak i her.