Snudde kampen og gikk videre i CL-kvaliken

Molde vant til slutt 1-2 i Slovenia og er dermed videre til tredje kvalifiseringsrunde i Champions League.

Molde gjestet slovenske NK Celje i andre kvalifiseringsrunde i Champions League. Det var lenge en jevn kamp, men til slutt ble Molde for sterke og vant 1-2.

Celje i ledelsen

Som ventet var det en jevn åpning på kampen. Den første sjansen kom fra hjemmelaget og denne var stor. Kampen var 8 minutter gammel da Celje fikk kombinert og slått inn i feltet. Kerin avsluttet fra kort hold, men klarte ikke å styre ballen på mål. Deretter var det Molde sin tur til å angripe. De presset på og var nære på et hjørnespark.

Det var tydelig at Molde hadde det meste av banespillet, men hjemmelaget stod likevel for de største sjansene. Kaptein Lotric var omgangens store spiller og var nære ved flere anledninger. På den tredje sjansen skjedde det og det var igjen Lotric som skapte alt. Han tredde igjennom Kerin, som la den tilbake. Lotric fikk en enkel jobb med å sette ballen i nettet og Celje gikk dermed opp i føringen.

Molde på sin side var relativt svake frem til det gjensto fem minutter. Da ble sjansene skapt og det burde stått 1-1 da Knudtzon fikk ballen på bakre stolpe. Moldes nummer 14 var helt upresset, men klarte å måke ballen høyt over mål.

NTB_HTDaEQwFkPg
Etzaz Hussain fyrer av! Foto: Primoz Lovric / NTB scanpix

Snudde kampen

Etter hvilen ble vi vitne til et helt nytt Molde-lag. De hadde mer energi og klarte å skape flere sjanser sammenlignet med første omgang. Hjemmelaget slet med å ta kontrollen på kampen, mye på grunn av at Molde fikk kontroll på kaptein Lotric.

Kampen var 57 minutter gammel da Molde fikk en gavepakke fra keeper. Etter å ha misbrukt flere sjanser, fikk de endelig uttelling. Hestad stoppet ballen på kortlinja og fikk sendt den videre til Etzaz Hussain. Sistnevnte fyrte av en markkryper som gikk rett på Rozman, men i det han skulle ta ballen, glapp han den og Molde utlignet.

Et kvarter etter scoringen var Molde frempå igjen. Først er det Hestad som setter fart til høyre før han spiller inn til Eikrem. Kapteinen slår Haugen gjennom på elegant vis, som legger den inn til James. 1-2 og Molde har snudd kampen!

Det ble ikke flere mål i sluttminuttene og Molde gikk dermed videre til 3. runde av kvalifiseringen til Champions League. Neste motstander er ennå ikke klar og vil bli trukket 31. august.

NTB_FvtXiVCha_s

7 Magnus Wolff Eikrem

19 Eirik Hestad

10 Leke James