Bortesmell i Sarpsborg

Det ble en tung dag på jobben da Molde endte opp med 0 poeng i Sarpsborg.

Sarpsborg på bortebane er aldri en enkel match, men Molde hadde ett par gode muligheter til å ta ledelsen før pause. Kampen var 21 minutter gammel da Ohi Omoijuanfo fikk vendt opp med Utvik i ryggen. Toppscoreren la videre ballen til Emil Breivik som kunne fyre løs fra kort distanse. Forsøket var godt, men i veien kom en Sarpsborg-forsvarer som fikk blokkert. Den største sjansen så langt i kampen!

Videre viste Molde tendenser til godt angrepsspill, men det ble aldri noe mer enn det. De klarte ikke å komme til de store sjansene som de normalt pleier å skape. Like før pause fikk Brynhildsen en gylden mulighet da han dro seg innover i banen. Molde-vingen forsøkte å plassere ballen i lengste, men måtte se seg stoppet av en solid Kristiansen i full strekk. Eirik Ulland Andersen var nære med å komme på returen, men ballen ble akkurat for lang.

Dermed gikk lagene inn i garderoben på 0-0.

NTB_AdNjDC3uGn4.jpg
Svein Oddvar Moen gir Sarpsborg 08s Joachim Soltvedt gult kort etter en duell med Birk Risa. Foto: Christoffer Andersen / NTB

Etter hvilen fortsatte Molde å trille ball, men det var en treg dag på jobben. Kombinasjonene gikk ikke raskt nok, det var for lite bevegelse, og laget manglet rett og slett energi. Hjemmelaget var ikke veldig farlige de heller, men så skjedde det som ikke skulle skje. Bojang fikk slått inn uten press, og i feltet feilberegnet Andreas Linde helt. Ballen gikk i en farlig bue mot mål som Molde aldri fikk headet unna, og i stedet kom innbytter Skålevik som kriget den i nettet.

Molde presset på for utligning i sluttminuttene, men når Sinyan sitt nydelige treff ble reddet, endte det med seier til hjemmelaget. En tung dag på jobben for Molde...

NTB_N1UAjYUW1gs.jpg
Moldes Emil Breivik og Sarpsborg 08s Laurent Mendy i aksjon. Foto: Christoffer Andersen / NTB

Kampfakta:

Sarpsborg 08 - Molde (0-0) 1-0
Eliteserien, runde 11
Sarpsborg Stadion, Sarpsborg
5. juli 2021 kl. 18.00

Mål:

1-0 Steffen Lie Skålevik (74)

Dagens Molde-lag

kqp2l7lq.png