Sesongens første tap

Molde tapte 3-1 borte mot Bodø/Glimt i det som ble sesongens første tap.

Det ble et underholdende toppoppgjør på Aspmyra stadion da Bodø/Glimt tok i mot Molde. Begge lagene har vært sterke så langt i sesongen, så det var ingen tvil om at dette kom til å bli en spennende kamp.

Molde i ledelsen

Kampen åpnet, som forventet, med høyt tempo og offensiv fotball. Allerede etter ni minutter får Molde en drømmemulighet etter tabbe av Marius Lode. Glimt-stopperen roter bort ballen til Magnus Wolff Eikrem som setter fart mot mål. Lode var den store helten i forrige hjemmekamp mot KBK, men her gjør han en kjempefeil. Eikrem ser løpet til Ohi på bakre stolpe og legger ballen fint over til Molde-spissen. Ohi setter enkelt ballen i åpent nett. 0-1 på Aspmyra!

NTB_UBUDqcVMLw8
Ohi Omoijuanfo sender Molde i ledelsen. Foto: Mats Torbergsen / NTB scanpix

Få minutter etter 0-1 er Molde nære med å doble. Erling Knudtzon mottar ballen ute til venstre etter en fantastisk gjennombruddspasning. Moldes nummer 14 avslutter, men ballen går like utenfor. I det samme minuttet får Bodø/Glimt en gigantsjanse i motsatt ende. Zinckernagel slår et innlegg perfekt inn mellom keeper og forsvar mot Junker. Glimt-spissen står helt alene ett par meter fra målet, men fyrer av like utenfor. Molde slipper med skrekken!

Glimt snur kampen

Etter nesten en halvtime spilt på Aspmyra stadion utligner Bodø/Glimt. Tidligere Glimt-spiller Bjørnbak lager frispark 30 meter fra mål, i en duell med Junker. Patrick Berg tar lang tilfart og fyrer av. Ballen dupper og går rett i nettet. Dermed står det 1-1 i toppoppgjøret og slik ender første omgang. En jevn og tøff kamp så langt med høyt tempo og angrepsvillig fotball!

I andre omgang fortsatte stillingskrigen. Begge lag hadde gode muligheter, men uten å lykkes med et sluttprodukt. Etter 65 minutter spilt snur hjemmelaget kampen. Glimt-back Bjørkan fosser fram langs venstresiden og finner Saltnes rett utenfor 16-meteren. Glimt-kapteinen sender ballen videre til Junker som banker inn 2-1. Dansken sender dermed hjemmelaget i ledelsen med en snau halvtime igjen av kampen. Bare minutter etter øker Bodø/Glimt til 3-1. Patrick Berg bryter foran Hestad og starter kontringen. Det går hurtig i kombinasjonene, noe som gjør det vanskelig for Molde å henge med. Ballen ender til slutt opp hos Jens Petter Hauge som drar av Sjølstad før han avslutter. Linde er sjanseløs og Glimt går dermed opp til 3-1.

I sluttminuttene forsøker Molde å kjempe seg inn i kampen igjen, men det klarer aldri å få uttelling. Dermed ender det med 3-1 på Aspmyra stadion og sesongens første tap for Molde. En tøff og jevn kamp som kunne gått begge veier, men til slutt ble Glimt for sterke.

NTB_uj6Iqdk1fds
Molde måtte til slutt se seg slått av Bodø/Glimt. Foto: Mats Torbergsen / NTB scanpix

Kampfakta:

Bodø/Glimt - Molde (1-1) 3-1
Eliteserien, kampdag 10
Aspmyra Stadion, Bodø
26 juli 2020 kl. 18.00

Mål:

0-1 Ohi Omoijuanfo (9)

1-1 Patrick Berg (25)

2-1 Kasper Junker (65)

3-1 Jens Petter Hauge (71)