Birk Risa klar for MFK

Kapteinen på U21-landslaget er klar for å spille i blått og hvit!

Det bekrefter admnistrerende direktør i Molde Fotballklubb, Ole Erik Stavrum.

– Birk Risa er en spiller vi har hatt i kikkerten lenge, og en spiller vi har hatt lyst på i en lang periode. I går så vi en mulighet til å løse det og jeg synes dette ble en veldig god løsning for alle fire involverte. John hadde et ønske om å dra hjem til Skien, og Birk ville hit for å utivkle seg og ta det steget videre. Begge klubbene var også interresserte i å få handelen i boks så dette var positivt for alle parer.

Den 22-årige venstrebacken ble klar for Molde fotballklubb sent på deadline day. Den tidligere ODD-spilleren reiser til Molde tirsdag for å slutte seg til sine nye lagkamerater. Risa spilte i tyske FC Köln før han i 2018 ble kjøpt av ODD. Avtalen med MFK strekker seg ut 2023.

– I Birk Risa får vi en spiller som er akkurat som Molde Fotballklubb ønsker seg. Det er en ung fremadstormende spiller som er kaptein på U-landslaget. Han har mange eliteseriekamper i beltet, til å være så ung. Han spilte alle 30 kampene i fjor, og slik jeg har forstått det, alle kampene hitill i år også. Det er en spiller som har et stort utviklingspotensiale, og som vi i Molde Fotballklubb håper kan utivkle videre, sier en fornøyd Ole Erik Stavrum.

Hele Molde Fotballklubb ønsker Birk hjertelig velkommen!

NTB_KY7q7c_gzCM
Den talentfulle venstrebacken er klar for Molde Fotballklubb.Foto: Fredrik Hagen / NTB

Som en del av avtalen går John Kitolano til ODD. John vil fortsatt være eid av Wolverhampton, men spiller for Telemarksklubben ut 2020. MFK takker John for innsatsen han har gitt i klubben og ønsker han masse lykke til i ODD.