Aursnes og Gregersen på landslaget!

To Molde-spillere har fått plass på Ståles landslagstropp!

Fredrik Aursnes og Stian Gregersen var to av navnene på lista da Ståle Solbakken tok ut sin andre A-landslagstropp. Stian har var med forrige gang også, men nå er også Fredrik tatt ut!

– Aursnes er en spiller som har ligget i vannskorpen lenge, og har klart seg bra i Eliteserien og i Europa for Molde, sa Solbakken.

NTB_gNFKzgoUNNw
Fredrik Aursnes i aksjon mot Rosenborg tidligere denne uka. Foto: Ole Martin Wold / NTB

Norge skal spille to privatlandskamper, først mot Luxembourg (2. juni), deretter mot Hellas (6. juni).

Tidligere MFK-spillere Erling Braut Håland, Mathias Normann og Moi Elyonnoussi er også tatt ut i troppen. Ruben Gabrielsen er senere aktuell, men spiller playoff til Ligue 1 dagen før første match.

Ellers ble Marcus Holmgren Pedersen tatt ut til samling med U21-landslaget tidligere denne uka.

Vi gratulerer til Fredrik, Stian og Marcus med uttakene!