Anders Særvold ny trenerutvikler i AkerAkademiet!

Særvold vender tilbake til Molde, nå som trenerutvikler!

Anders Særvold (37) er ansatt som ny trenerutvikler i AkerAkademiet.

- Det er en veldig fin klubb, som jeg har fulgt helt siden jeg var her for snart 20 år siden. Jeg har alltid hatt lyst til å jobbe her, og nå åpnet det seg en mulighet. Det er jeg veldig glad for, sier Anders Særvold.

Anders kommer dermed til å ha et overordnet ansvar for trenerne i AkerAkademiet. Hovedansvaret blir å utvikle, støtte og utfordre trenere til å videreutvikle kunnskapen og kompetansen sin, slik at utviklingen i akademiet blir best mulig.

Nå kommer 37-åringen fra KBK, hvor han var trener for rekruttlaget. Tidligere har Særvold vært flere sesonger i Follo, der han trente alt fra akademilag til A-lag. Nå venter nye utfordringer i Molde Fotballklubb!

- Jeg blir en del av et sterkt fagmiljø, et av de beste utviklingsmiljøa i Norge. Det å få lov til å være en del av det, og jobbe sammen med så dyktige folk hver eneste dag, det gleder jeg meg veldig til, avslutter Særvold.

- Vi er veldig glad for at Anders har takket ja til å bli vår nye trenerutvikler. Anders har en variert og solid fotballbakgrunn og fotballutdanning. Vi kjenner han som fotballfaglig veldig sterk, en som brenner for utvikling og kvalitet i arbeidet. At han en gang har spilt i klubben, og bor på Bolsøya gjør at han kjenner ganske godt til oss og ikke trenger å starte på bar bakke. Vi har vært heldig og hatt Jarl Torske i denne rollen i 18 mnd. Når han valgte å gi seg ved nyttår, er vi sikre på at Anders er rett mann til å komme inn å ta over, sier daglig leder i Akerakademiet Thomas Mork.

Vi i Molde Fotballklubb takker Jarl for innsatsen og ønsker Anders hjertelig velkommen!